سیاستمداران ژاپنی: کره شمالی باید در محاصره باقی بماند

سیاستمداران کره شمالی در اظهاراتی تاکید کردند فشار‌ها علیه کره شمالی باید ادامه داشته باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بلومبرگ، رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان ژاپن با اشاره به سیاست حفظ فشار حداکثری بر کره شمالی اظهار کرد کره جنوبی باید همکاری خود با آمریکا و ژاپن را برای حفظ فشارها علیه پیونگ یانگ ادامه دهد.

تنها چند روز پس از دعوت رسمی خواهر کیم جونگ اون از «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی، برای سفر به پیونگ یانگ، سیاستمداران ژاپنی حمایت مالی سئول از کره شمالی را مورد انتقاد شدید قرار دادند. کره جنوبی اخیرا 2.6 میلیون دلار هزینه حضور هیئت اعزامی کره شمالی در المپیک زمستانی پیونگ چانگ را تقبل کرد.

معاون وزیر امور خارجه ژاپن نیز روز سه شنبه در مصاحبه ای با اشاره به «دیپلماسی لبخند» خواهر کیم جونگ اون، در سئول اظهار کرد سفر وی به کره جنوبی در چارچوب تضعیف اتحاد آمریکا و کره جنوبی بود.

«مایک پنس» معاون دونالد ترامپ، نیز اوایل هفته جاری اظهار کرد آمریکا آماده گفتگو با کره شمالی است؛ با این حال تحریم ها علیه پیونگ یانگ تا تعلیق کامل فعالیت های هسته ای این کشور همچنان ادامه خواهد داشت.

ژاپن که خود را هدف احتمالی موشک های کره شمالی می بیند، یکی از طرفداران سرسخت اعمال فشار حداکثری بر پیونگ یانگ است. از سوی دیگر، روابط روزافزون دو کره موجب ایجاد اختلاف در دیدگاه های سئول و توکیو شده است و تداوم این ارتباط ممکن است همکاری متحدان آمریکا با یکدیگر در این منطقه را با چالش جدی رو به رو کند.

این در حالی است که براساس یک نظرسنجی جدید در ژاپن، 65 درصد شرکت کنندگان برقراری روابط صلح آمیز میان کره شمالی و کره جنوبی را نادرست خواندند و 89 درصد شرکت کنندگان نیز در خصوص انجام آزمایش های هسته ای و موشکی جدید از سوی کره شمالی ابراز نگرانی کردند.

انتهای پیام/

تاکید سیاستمداران ژاپنی بر اعمال فشارهای بیشتر بر کره شمالی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار