مدیرعامل پست بانک ایران خبر داد:

فعال شدن نرم افزار جهانی مبادله مالی پستی در ایران

فرحی از فعال شدن نرم افزار جهانی مبادله مالی پستی در ایران خبر داد و گفت: این نرم افزار با ۲ کشور تا سقف ۱۰ هزار دلار برای حوالجات خرد برقرار شده است.

/////////به گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  خسرو فرحی، مدیرعامل پست بانک ایران در نشست خبری اظهار کرد: قبل از اجرای برجام پست بانک ایران تنها با یک بانک جهانی روابط کارگزاری داشت اما بعداز اجرای برجام روابط کارگزاری این بانک با 66 بانک جهانی افزایش یافت که  توانست آثار مثبت فراوانی در اقتصاد کشور داشته باشد.

فرحی در ادامه به مهمترین دستاوردهای پست بانک اشاره کرد و گفت: یکپارچه سازی سامانه های بانک در ابتدای سال جاری با ضریب امنیتی بسیار بالا و قابلیت خدمات متنوع بانک درسراسر کشور، پرداخت بیش از 2510 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به فعالان اشتغالزایی درحوزه‌های کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست و... در راستای توسعه کسب و کارها، پرداخت بیش از 1758 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت با نرخ ترجیحی برای تجهیز 700 دستگاه اتوبوس و مینی بوس به سازمان اتوبوسرانی درسطح کشور برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهری جهت کاهش آلودگی هوای کلان شهرهای کشور، نمونه ای از این دستاوردها به حساب می آید.

این مقام مسئول گفت: این بانک درراستای برنامه توسعه خدمات بانکداری الکترونیک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درروستاها و مناطق غیربرخوردار تعداد 1000 دستگاه خودپرداز درسطح روستاهای کشور نصب شده و هم اکنون تعداد خودپردازهای آن به 2700 دستگاه خودپرداز رسیده است.

مجوز قانونی 6 هزار و 500 باجه پست بانک درشش ماهه دوم امسال

این مقام مسئول با بیان اینکه بانک مرکزی در شش ماهه دوم امسال، مجوز قانونی ٦ هزار و ٥٠٠ باجه پست بانک را صادر کرد، تصریح کرد: این مجوز پس از اینکه پست بانک به بانک مرکزی متعهد شده خدمات روستایی را به تمام بانک ها برساند ارایه شده تا روستایی ها بدون تبعیض، خدمات دریافت کنند.

فرحی با اشاره به اینکه پست بانک سال گذشته 24 هزار میلیارد ریال تسهیلات دربخش های خرد و کم جمعیت پرداخت کرده است، بیان کرد: هم اکنون به جز ٦ هزار و ٥٠٠ باجه، ٢ هزار و ٥٠٠ شعبه نیز در شهرهای کوچک و بزرگ داریم.

به گفته وی؛ بانک مرکزی مجوز اولیه برای فعالیت ٦ هزار و ٥٣ باجه روستایی را به پست بانک داده است.

مدیرعامل پست بانک گفت: این مجوز بعد از یکسری از اقدامات برای استانداردسازی و تطبیق با مقررات به مجوز دایمی تبدیل خواهد شد. مدیرعامل پست بانک تصریح کرد که باجه های پست بانک دارای مجوز اولیه و اصولی بانک مرکزی است و در حال حاضر در مرحله گذار و انطباق با استانداردها هستند.

وی، سرمایه این بانک را در حال حاضر ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: براساس قانون لایحه بودجه سال آینده ۵۰ هزار میلیارد ریال از محل فروش دارایی های وزارت ارتباطات و ۱۰ هزار میلیارد ریال دیگر از محل آورده سهامداران باید برای افزایش سرمایه پست بانک اختصاص یابد.

فرحی تاکید کرد: پست بانک معقوات خرد بالایی ندارد اما حدود ۶ هزار میلیارد ریال مجموع مطالبات غیرجاری آن است که در سطح میانگین نظام بانکی است.

تامین مالی خرید ۷۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس

مدیرعامل پست بانک ایران از پرداخت تسهیلات برای تامین مالی خرید ۷۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس توسط این بانک در راستای نوسازی ناوگان شهری به ویژه در شهرهای آلوده خبر داد و افزود: نرخ تسهیلات در چارچوب این طرح ۱۲ درصد بود.

به گفته وی؛ فاز دوم قرارداد نوسازی ناوگان شهری در حال انعقاد است.

وی در خاتمه از فعال شدن نرم افزار جهانی مبادله مالی پستی در ایران خبر داد و گفت: این نرم افزار با ۲ کشور تا سقف ۱۰ هزار دلار برای حوالجات خرد برقرار شده است.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار