با مخترعین ایرانی؛

احیای چاه‌های آب روستاها به کمک فناوری‌های دانش بنیان

یکی از شرکت‌های دانش بنیان موفق به تولید محصولاتی در حوزه آب و فاضلاب شده است که مشکلات این حوزه را از بین می‌برد.

رفع نگرانی درباره چاه‌های زیرزمینی و آب به کمک فناوری‌های نوینبه گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی‌ باشگاه خبرنگاران جوان؛ شرکت‌های دانش‌بنیان از اهمیت بسیار زیادی در کشور برخوردار هستند و با اختراعات روزمره جوانان نخبه در این شرکت‌ها و همچنین به واسطه طرح‌های مبتنی بر دانش سبب رشد و پیشرفت کشور می‌شود.

 باشگاه خبرنگاران جوان در نظر دارد به معرفی محصولات دانش‌بنیان بپردازد که توسط محققین این شرکت‌ها تولید شده است.

 یکی از شرکت های دانش بنیان موفق به تولید رباط‌های بازرسی ویدویی برای شبکه آب و فاضلاب شده است که به وسیله آن می توان میزان خرابی و یا هرگونه مشکل فاضلاب های شهری را مشخص کرد.

 مدیر این شرکت دانش بنیان در گفت وگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی‌ باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص این رباط‌های بازرسی اظهار کرد: شبکه فاضلاب هر 2 سال یکبار باید چک شود تا شیب، انشعاب و رسوب آن مشخص شود لذا برای بررسی این موارد باید از این رباط‌ها استفاده کرد.

 وی در خصوص چگونگی کارکرد این رباط‌ها گفت: این رباط‌ها به همراه یک دوربین به داخل فاضلاب فرستاده می‌شوند و آن دوربین همه زوایا و شبکه فاضلاب را بررسی می‌کند و سپس به کمک سنسورهایی بر روی آن وصل است اطلاعات را به اپراتور تحویل می‌دهد.

دریافت اطلاعات از چاه های زیر زمینی و فاضلاب با محصولات دانش بنیان

مدیر این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه دوربین‌هایی برای شبکه فاضلاب ساخته شده است، اظهار کرد: با هل دادن دوربین‌ها به داخل شبکه آب و فاضلاب همه معضلات و مشکلات مشخص می‌شوند.

 وی ادامه داد: شرکت ما موفق به تولید محصول دیگری در حوزه آب و فاضلاب شده است و آن دوربین انشعاب خانگی است که در مقیاس کم و برای مصارف خانگی تهیه شده است.

 مدیر این شرکت دانش بنیان با اشاره به اینکه این دوربین‌های نوین تجاری سازی شده‌اند، گفت: با ادارت آب و فاضلاب استان‌های تهران و همچنین بسیاری از روستاهای کشور قرارداد امضا کرده‌ایم، برای مثال دوربین چاه‌های عمیق که برای احیای چاه های زیرزمینی به کار می روند در روستاهای کشور کاربرد بسیار زیادی دارند و در حال حاضر بسیاری از مشکلات چاه‌های فاضلاب کشور به کمک این محصولات دانش بنیان رفع شده است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.