فرسودگی 23 درصد منابع آب شرب در بجنورد

رئیس آب‌ و فاضلاب شهری بجنورد گفت : هم اکنون 23 درصد از منابع آب شرب به دلیل فرسودگی شبکه و لوله‌های آب و فاضلاب شهری در بجنورد به هدر می‌رود .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان   از  بجنورد؛ امیر فاطمی رئیس آب‌ و فاضلاب شهری بجنورد با بیان این که هم اکنون افزون بر 7 میلیارد تومان پروژه آب رسانی در بجنورد افتتاح شده ، گفت : در حال حاضر 23 درصد از منابع آب شرب به دلیل فرسودگی شبکه و لوله های آب و فاضلاب شهری در بجنورد به هدر می رود .

وی افزود : این اعتبار در توسعه ‌و نوسازی شبکه آب و فاضلاب بجنورد و  تجهیز و حصارکشی بعضی از چاه‌ها هزینه شده است که با حضور استاندار خراسان شمالی به صورت متمرکز افتتاح شد .

فاطمی اظهار کرد : نصب انشعابات آب ‌و فاضلاب در سه نقطه بجنورد ٬ حصارگرمخان و چناران‌شهر انجام شده است.

وی با بیان این که اصلاح و توسعه در ملکش هم صورت گرفته است ، گفت : به‌خاطر این‌که مردم این منطقه از آب بهتری بهره‌مند باشند٬ چاه‌های داخل ملکش خاموش شده و آب شرب آن‌ها از چاه‌های ارکان که کیفیت بهتری دارد تامین می‌شود.

وی افزود : در حال حاضر 50 درصد آب بجنورد از سد شیرین ‌دره تامین می‌شود که از لحاظ نیترات در سطح پایینی است و سختی آب هم در حد مجاز است .

رئیس آب‌ و فاضلاب شهری بجنورد گفت : کیفیت آب بجنورد به جز شرق سپاه ٬ شهرک فرهنگیان و شهرک امام خمینی که آبی با کیفیت بالاتر را در اختیار دارند٬ در تمام مناطق یکسان است و آب شیرین دره را با منابع داخل مخلوط کرده و به دست مشترکان می‌رسانیم.

وی با توجه به انجام امور شبکه‌گذاری در دهه فجر امسال افزود: مناطقی که شبکه‌گذاری آن‌ها انجام شده می‌توانند با مراجعه به اداره آب و فاضلاب بجنورد امتیازات خود را خریداری کنند تا انشعاب آن‌ها را نصب کنیم.

رئیس آب‌و فاضلاب شهری بجنورد تاکید کرد: در بجنورد 86 هزار مشترک آب و 35 هزار مشترک فاضلاب داریم و متاسفانه 23 درصد هدررفت آب در شبکه آب‌رسانی بجنورد وجود دارد.

وی تعویض 3 هزار و 500 کنتور خراب و شناسایی انشعابات غیر مجاز را از اقدامات اداره آب و فاضلاب بجنورد را در جهت کاهش هدررفت اب بیان کرد .

گفتنی است : مردم با شماره 122 تماس گرفته و خرابی ها را اطلاع ‌دهند تا با اعزام اکیپ به محل به سرعت ترمیم شود.

انتهای پیام/آ

تامین 50 درصد آب شرب بجنورد از سد شیرین دره

برچسب ها: وزارت نیرو ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.