طرح پژوهشی تولید گوسفند پربازده گوشتی و بز شیری در اصفهان

سیاست های وزارت کشاورزی، ارتقا بهره وری ژنتیکی در دامهای مولد است که طرح پژوهشی تولید گوسفند پربازده گوشتی و بز شیری کلید خورد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی اصفهان گفت: با اشاره به اینکه در برخی از شهرستان ها دامداری را بر کشاورزی غالب کردیم، اظهار داشت: یک زمانی فریدن مهد کاشت سیب زمینی بود اما امروز تلاش کردیم که دامداری را غالب کنیم و به جای پرداخت به کشاورزی در یک شرایط بی آبی با ترکیب نژادی اقدام به تولید گوسفند پربازده گوشتی و بز شیری کنیم و در این مسیر از کانادا،‌ انگلیس و فرانسه کمک گرفتیم.

امیر حسین افیونی گفت: یکی از سیاست های وزارت کشاورزی، ارتقا بهره وری ژنتیکی در دام های مولد است که در همین راستا طرح پژوهشی تولید گوسفند پربازده گوشتی و بز شیری کلید خورد و در قالب این پژوهش گوسفند و بز اصل نژاد فرانسوی را با نژاد داخلی ترکیب کردیم.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی اصفهان با بیان اینکه کارهای اصلاح نژادی زمان بر است،‌ بیان داشت: یکی از سیاست های جهاد کشاورزی ارتقاء بهره وری دام بوده که تولید بز شیری از این جمله است تا بتوان از گوشت و شیر آن استفاده کرد، در این راستا دام هایی به عنوان نمونه از کشور فرانسه وارد شده تا با نمونه های داخلی سنتز شود.

وی اضافه کرد: البته ۱۰ درصد نیازهای دامی ما از کشورهایی مثل برزیل و فرانسه وارد می شود که بین ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تن برای کل کشور است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.