هزینه 13 میلیارد تومان اعتبار برای طرح های آبخیزداری استان اردبیل

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: 13 میلیارد تومان اعتبار ملی برای طرح های آبخیزداری در استان اردبیل هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،شهامت هدایت در شهرستان گرمی افزود: تاکنون در نقاط متعددی از استان نسبت به اجرای پروژه های کنترل و کاهش خسارت سیلاب اقدام کرده ایم که برای عملی کردن این طرح امسال از محل اعتبارات ملی حدود ۱۳میلیارد تومان برای برای طراحی و ساخت پروژه های آبخیزداری اخذ شده است.

وی سهم شهرستان گرمی را 4 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و استانی بیان کرد و گفت: پروژه های بزرگ آبخیزداری در جهت جلوگیری از فرسایش خاک و رسوب دهی، کنترل هرزآب و بهره وری بهینه از نزولات آسمانی و همچنین جلوگیری از خسارت احتمالی سیل از جمله در مناطق اله درق و قشلاقات تنگ و بیل داشی و روستای اینی به مرحله اجرا در می آید.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل همچنین از اخذ سند برای 10 هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی در شهرستان گرمی خبر داد و گفت: در راستای جلوگیری از تخریب اراضی تعداد 20 دستگاه تراکتور با همکاری نیروی انتظامی در این شهرستان توقیف شده و مخربان اراضی به دستگاه قضایی معرفی شده اند.

انتهای پیام/ح

طراحی و ساخت پروژه های آبخیزداری در اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.