وزارت امور خارجه چین: نمی‌دانیم چرا واشنگتن این قدر «احساس ناامنی» می‌کند

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به گزارش دولتی آمریکا گفت نمی‌داند چرا واشنگتن این قدر «احساس ناامنی» می‌کند.

وزارت امور خارجه چین: نمی‌دانیم چرا واشنگتن این قدر «احساس ناامنی» می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز چهارشنبه در واکنش به گزارش دولتی آمریکا گفت نمی داند چرا واشنگتن این قدر "احساس ناامنی" می کند. در این گزارش، چین در فهرست کشورهایی اعلام شده است که بزرگترین تهدید سایبری علیه آمریکا محسوب می شوند.

همچنین گنگ شوانگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در گفتگو با خبرنگاران گفت آمریکا از نظر توان نظامی همچنان بزرگترین قدرت جهان محسوب می شود. وی افزود: «اما من نمی دانم این کشور چرا همچنان این قدر احساس ناامنی می کند.»

سخنگوی وزارت امور خارجه چین تاکید کرد: «ما امیدواریم آمریکا از ذهنیت برد-باخت رها شود، از منظر رویارویی به روابط قدرت های بزرگ نگاه نکند، روند توسعه صلح آمیز را دنبال کند و با روسیه و چین برای تضمین صلح و ثبات جهانی همکاری کند.»

در گزارش آمریکا، همچنین روسیه، ایران و کره شمالی به عنوان تهدیدات سایبری بزرگ علیه آمریکا معرفی شده اند. دن کوتس، مدیر سازمان اطلاعات ملی آمریکا سه شنبه در نشست کمیته اطلاعاتی مجلس سنای آمریکا گفت این کشور برای به حداقل رساندن حملات سایبری، واکنش های خود را آماده کند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: آمریکا ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار