شرکت هلال احمر گیلان در دوره بقا در شرایط سخت

تیم درمان اضطراری جمعیت هلال احمر گیلان در دوره بقا در شرایط سخت شرکت کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ مهدی ولی پور، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان گفت: ۱۵ نفر از اعضای تیم BHCU معاونت بهداشت و درمان هلال احمر استان گیلان در دوره ۳ روزه بقا در شرایط سخت در قزوین حضور یافتند.

وی افزود: بر اساس دستورالعمل معاونت درمان، شهرستان‌های دارای جمعیت ۱۰۰ هزار نفر باید یک تیم درمان اضطراری داشته باشند تا در زمان بروز حوادث احتمالی این تیم‌ها با حضور در منطقه حادثه دیده خدمات درمانی اولیه را به مردم ارائه دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان اظهار داشت: با توجه به بافت و تراکم جمعیتی و میزان حادثه خیزی استان گیلان همچنین گردشگرپذیر بودن استان، تشکیل، سازماندهی و آموزش مستمر برای تیم‌های درمان اضطراری در ۱۶ شهرستان استان گیلان اجرا شده است.

نهضت قنبرزاده، معاون درمان جمعیت هلال احمر استان گیلان نیز گفت: تیم‌های درمان اضطراری شامل دو پزشک، دو پرستار، ماما، کارشناس تغذیه، کارشناس بهداشت، تکنسین دارویی، کارشناس بهداشت روان، تکنسین فنی و سه امدادگر است که دوره‌های آمادگی و درمان اضطراری را آموزش می‌بینند.

وی افزود: این تیم‌ها طی مدت ۶ ماه گذشته با حضور مدرسان و کارشناسان معاونت درمان، آموزش‌های لازم برای تشکیل تیم‌های درمان دریافت کردند تا در مواقع ضروری از جمله مانور‌های اضطراری و زمان حادثه آمادگی لازم را داشته باشند.

معاون درمان هلال احمر گیلان تصریح کرد: دوره بقا در شرایط سخت از دوره‌های توان افزایی تیم‌های بهداشت و درمان اضطراری است که در قالب کلاس‌های آموزشی و فعالیت‌های عملیاتی و تخصصی با حضور استان‌های گیلان، قم، البرز، تهران و مازندران به مدت ۳ روز به میزبانی استان قزوین برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/ع

برگزاری دوره بقا در شرایط سخت برای جمعیت هلال احمر گیلان

برچسب ها: هلال احمر ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.