دانشگاه اصفهان بزرگ‌ترین شبکه پژوهشی کشور در حوزه بازی‌های رایانه‌ای را در اختیار دارد

دبیر همایش «بازی‌های رایانه‌ای، فرصت‌ها و چالش‌ها» گفت: دانشگاه اصفهان با راه‌اندازی مرکز تخصصی بازی‌های رایانه‌ای، بزرگ‌ترین شبکه پژوهشی کشور را در این حوزه در اختیار دارد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،جواد راستی امروز در همایش بین‌المللی «بازی‌های رایانه‌ای، فرصت‌ها و چالش‌ها» اظهار کرد: دانشگاه اصفهان با راه‌اندازی مرکز تخصصی بازی‌های رایانه‌ای به توسعه آموزش، پژوهش و کارآفرینی در این حوزه مهم، راهبردی و ثروت آفرین همت گماشته و گام‌های جدی در این راستا برداشته است که از مهم‌ترین آن‌ها به راه‌اندازی دبیرخانه دائمی همایش بازی‌های رایانه‌ای، فرصت‌ها و چالش‌ها» به هدف شکل‌دهی علمی به پژوهش‌های پراکنده این حوزه نوین فناوری اطلاعات اشاره کرد.

وی افزود: دانشگاه اصفهان از سال 1392 به حوزه بازی‌های رایانه‌ای ورود پیدا کرد و حاصل این تلاش‌ها و همیاری‌ها نخستین همایش بازی‌های رایانه‌ای، فرصت‌ها و چالش‌ها در سال 1394 بود.

دبیر همایش بازی‌های رایانه‌ای، فرصت‌ها و چالش‌ها گفت: با سرمایه‌گذاری‌های انجام شده، نخستین مرکز تخصصی بازی‌های رایانه‌ای راه‌اندازی شد و با تلفیق آموزش، پژوهش و کارآفرینی در حوزه بازی‌های رایانه‌ای، دانشگاه اصفهان به یک قطب نمونه فنی و علمی در این حوزه مبدل شد و در کمتر از دو سال توانست بیش از 20 دوره و کارگاه کوتاه و بلندمدت با بیش از 400 مخاطب مختلف، بیش از 15 رویداد بازی‌سازی و سه دوره ماراتن بازی‌سازی برگزار کند.

وی تصریح کرد: در این مرکز فضایی فراهم شده و میزبان افرادی است که نخستین بار اقدام به بازی‌سازی می‌کنند، و ده‌ها طرح پژوهشی مختلف در زمینه ساخت بازی‌های رایانه‌ای جدی با هدف درمان و آموزش در مرکز بازی‌های رایانه‌ای دانشگاه اصفهان در حال اجرا است.

راستی ادامه داد: در بهمن ماه امسال سومین همایش بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای، فرصت‌ها و چالش‌ها در حال برگزاری است و در هر دوره تعداد مقالات ثابتی بوده که امسال 140 مقاله به دبیرخانه ارسال و داوری سخت‌گیرانه‌ای بر روی آن‌ها انجام شد.

وی با بیان این‌که بزرگ‌ترین شبکه پژوهشی کشور در حوزه بازی‌های رایانه‌ای در اختیار داریم، خاطرنشان کرد: بیش از 200 نفر از اعضای هیأت علمی داخل و خارج از دانشگاه در همایش ‌های هر سال حضور دارند و این تعداد مخاطبان ثابت نشان می‌دهد، خط ثابت و مشخصی پژوهشی توسط دانشگاه انجام شده که قابل اتکا و پیگیری است.

دبیر همایش بازی‌های رایانه‌ای، فرصت‌ها و چالش‌ها در ادامه خبر داد: رشته بازی‌های رایانه‌ای و ساخت بازی‌های رایانه‌ای در دست تدوین و نهایی شدن سرفصل‌ها است و به زودی دانشگاه اصفهان نخستین بار در ایران دانشجوی رشته بازی‌سازی پذیرش خواهد کرد.

وی در پایان اضافه کرد: همچنین انجمن علمی بازی‌های رایانه‌ای در دانشگاه اصفهان شکل گرفته است و به زودی با حمایت دانشگاه‌ها و مؤسسات مختلف این حوزه راه‌اندازی خواهد شد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.