فرآیند تولید بنزین یورو ۵ در فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس آغاز شد

مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس گفت: با راه‌اندازی فاز دوم این پالایشگاه، فرآیند تولید بنزین یورو ۵ در این فاز آغاز شد.

فرآیند تولید بنزین یورو ۵ در فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس آغاز شدبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ، محمدعلی دادور امروز (چهارشنبه، ۲۵ بهمن‌ماه) در آیین راه‌اندازی واحد تقطیر فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس گفت: پالایشگاه ستاره خلیج فارس دارای ظرفیت پالایش روزانه ۳۶۰ هزار بشکه میعانات گازی است و با تکمیل و راه‌اندازی فاز دوم، تولید روزانه گازوئیل یورو ۵ در این پالایشگاه به ۸ میلیون لیتر می‌رسد.

وی با بیان این که فاز تولید در فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس هم اکنون تثبیت شده و روزانه حدود ۱۲ میلیون لیتر بنزین یورو ۵، ۳,۵ میلیون لیتر نفت‌گاز یورو ۵ و ۷۰۰ هزار لیتر گاز مایع این پالایشگاه در کشور توزیع می‌شود، تاکید کرد: تا چند روز آینده فرآیند تولید نفتا در فاز دوم نیز تثبیت می‌شود.

مدیرعامل شرکت پالایش میعانات گازی ستاره خلیج فارس گفت: با تکمیل و تثبیت فاز دوم ستاره خلیج فارس ۴ میلیون لیتر نفت‌گاز و ۱۲ میلیون لیتر بنزین یورو ۵ به تولید پیشین اضافه می‌شود.

دادور با اشاره به وسعت این پالایشگاه گفت: پالایشگاه ستاره خلیج فارس دارای سه فاز پالایش روزانه ۱۲۰ هزار بشکه‌ای است که خوراک میعانات گازی آن با عبور از سه استان بوشهر، فارس و هرمزگان به این پالایشگاه برسد.

وی همچنین به وجود یک آبگیر در سواحل خلیج فارس (۶ کیلومتری پالایشگاه) اشاره کرد و گفت: این آبگیر با دارا بودن هشت پمپ به ظرفیت ۱۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب، آب را به داخل پالایشگاه انتقال می‌دهد و پس از مراحل خنک‌سازی، آب به حوضچه‌های تصفیه برمی‌گردد و پس از پاکسازی، دوباره همان آب به دریا بازگشت داده می‌شود.

مدیرعامل پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس افزود: امروز افزون بر راه‌اندازی واحد تقطیر، راه‌اندازی ۲ دستگاه مولد گاز به ظرفیت ۴۰ مگاوات برای تولید برق را شاهد هستیم.

وی اظهار امیدواری کرد که تا پایان امسال واحدهای مختلف فاز دوم یک به یک راه‌اندازی و این فاز تکمیل شود.

۱۵ هزار نفر روز کار برای راه‌اندازی واحد تقطیر فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس


بر اساس این گزارش  مهرداد داوودی نیز در حاشیه آیین راه‌اندازی واحد تقطیر فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس،تصریح کرد: اقدام‌های اصلی راه‌اندازی این واحد در ۳۰ روز انجام شد.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی این واحد می‌توانیم روزانه ۱۲۰ هزار بشکه میعانات گازی را در ظرفیت کامل تحویل بگیریم و نفتای ترش، گازوئیل و ... را از آن جدا کنیم.

به گفته مدیرعامل اویکو، پس از انجام این مراحل ، خوراک به واحدهای CCR ،NHT و ایزومریزاسیون و واحدهای تصفیه گازوئیل و کروسن (نفت سفید) که هم‌اکنون راه اندازی شده است وارد می‌شود.

داوودی با بیان این‌که کل واحدهای فاز ۲ یک به یک و تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود، افزود: واحدهای CCR و NHT و همچنین واحد ایزومریزاسیون از جمله واحدهایی هستند که پس از واحد تقطیر به بهره‌برداری می‌رسند.

مدیرعامل اویکو تاکید کرد: برای راه‌اندازی واحدهای فاز ۲ از تجربه‌های‌مان در راه‌اندازی فاز یک استفاده می‌کنیم تا با مشکلات کمتری رو‌به‌رو شویم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار