بکارگیری کودکان کار در قالب استاد و شاگردی با همکاری اتاق اصناف

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: درطرح تلاش سبز با همکاری اتاق اصناف 110 نفر از کودکان کار را شناسایی و در صنوفی که آسیب پذیری نداشته باشد بکار گرفته شده اند.

بکارگیری کودکان کار در قالب استاد و شاگردی با همکاری اتاق اصنافقادری مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه  در گفتگو با   خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛با بیان اینکه از سال 94 تا کنون 23 مورد از کودکان کار در چار چوب آئین نامه جمع آوری شده اند، گفت: با توجه به اینکه از لحاظ قانون ما نمی توانیم فعلا سرپرستی آنها را از خانواده های بد سرپرست بگیریم با ساماندهی کار رسمی تری به این کودکان دادیم.

امید قادری افزود: 35 تن از کودکان کار را ساماندهی کرده و در زمینه های فرهنگی بکار گرفته شده اند و درطرح تلاش سبز با همکاری اتاق اصناف 110 نفر از آنها را شناسایی و در صنوفی که آسیب پذیری نداشته باشد در قالب استاد و شاگردی بکار گرفته شده اند در این طرح آنها را بیمه کرده و علاوه بر کار به تحصیل این کودکان نیز توجه شده است .

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه کودکان کار و خیابانی بعنوان آسیب اجتماعی تلقی می شود، افزود: در سال 84 به 12 دستگاه اجرایی در زمینه کار کودکان آئین نامه ای در نظر گرفته شد که بر اساس آن وظایفی برای دستگاههای ذیربط در نظر گرفته شد که شهرداری و دادگستری با ما همکاری خوبی را در اجرای آئین نامه و جمع آوری کودکان کار داشته اند.

قادری بیان کرد: سال گذشته برای اولین بار در سطح استان مرکز تخصصی روزانه و یک مرکز تخصصی شبانه روزی دایر شد و در این مراکز پرونده های مددکاری در زمینه روابط اجتماعی کودکان کار تشکیل شد.

این مسئول مسایل فرهنگی، فقر، فرهنگ کار کودکان را در خانواده ها از عوامل کار کودک دانست و گفت: لازم است که با ظرافت خاصی کودکان کار را جمع آوری و غربالگری کرده و به آنها خدمات مشاوره و مددکاری را ارائه داد.

وی با بیان اینکه بهزیستی شرایط کار را برای این کودکان تغییر داده است؛ گفت: بر اساس بررسی های انجام شده در سطح شهر کرمانشاه 53 درصد آنها در حال تحصیل، 33 درصد ترک تحصیل کرده و 16 درصد دیگر نیز بیسواد هستند که این آمار ناخوشایند است.

قادری اظهار داشت: بدلیل شرایط استان ما و آمار بالای بیکاری طرح جمع آوری کودکان کار دشوار است که در این راستا یاری و حمایت مردم نیز ضروری است که شرایط را بگونه ای برای آنها فراهم کنند تا این کودکان بدنبال تکدی گری نروند.


مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: در سال گذشته 23 مورد از کودکان کار را ساماندهی کرده ایم.

 

انتهای پیام/ز

 

در سال گذشته 23 مورد از کودکان کار را ساماندهی کرده ایم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار