مدیرکل بهزیستی استان یزد؛

دو هزار و 500 نفر درمیبد آموزش های پیش از ازدواج را فرا گرفتند

مدیرکل بهزیستی استان یزدگفت: آمارهای طلاق در سطح کشور مربوط به زوجین در 5 سال نخست زندگی است.

 مدیرکل بهزیستی استان یزددرگفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ با اشاره به تاثیر مثبت آموزش ها در کاهش طلاق گفت: دو هزار و 500 نفر آموزش های پیش از ازدواج را فرا گرفتند امید است نتیجه این اموزش ها که در کاهش ناهنجاری های خانواده و آمار طلاق موثر است به زودی شاهد باشیم و آسیب هایی که برای جامعه نگران کننده است را نیز کاهش دهیم.

جلیل غفتی در آیین تجلیل از مجریان طرح آموزش زوج های جوان در آستانه زندگی مشترک که با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور برگزار شد افزود: اگر در اجرای برنامه‌ها و طرح های بهزیستی مشارکت خوب دستگاه های مرتبط در استان و قوه قضائیه نبود نمی توانستیم در اجرای آن موفق باشیم.

وی با بیان اینکه به کار خود ایمان و اعتقاد داریم ادامه داد: خانواده منشاء سلامت در جامعه است و اگر خانواده های سالم در جامعه داشته باشیم جامعه سالمی نیز خواهیم داشت.

مدیرکل بهزیستی استان یزد با بیان اینکه آمارهای طلاق در سطح کشور مربوط به زوجین در 5 سال نخست زندگی است اضافه کرد: این نشان می دهد که زوجین فاقد توانایی و مهارت های لازم برای زندگی مشترک هستند و این موضوع موجب شده تا سلامت خانواده در خطر باشد.

وی با اشاره به اجرای برنامه دانش نامه ازدواج و آموزش های آن در پیش از ازدواج در راستای کاهش طلاق اظهار داشت: خوشبختانه این برنامه در سطح استان به خوبی و با قدرت در حال اجرا است که تاثیرات خاص خود را دارد و بالغ بر دو هزار 500 نفر از فرزندانمان در شهرستان میبد این آموزش ها را فرا گرفتند.

عفتی دیگر برنامه مهم در این حوزه را آموزش زوجین در حال زندگی مشترک برشمرد و تصریح کرد: خوشبختانه اجرای این طرح نیز با حمایت و پشتیبانی دادگستری آغاز شد و بیش از 6 هزار زوج در این دوره ها آموزش می بینند که با ثبت ازدواج آغاز می شود و به مدت یک هفته ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه در ابتدای اجرای طرح مخالفت هایی نیز داشتیم تصریح کرد: سعی بر این است تا آموزش ها را ماندگار کنیم و با این نگاه که آگاه سازی قدم نخست تغییر رفتارها است کار را شروع کردیم که خوشبختانه مورد پذیرش جامعه نیز قرار گرفته است.

انتهای پیام/ ی

تاثیر مثبت  آموزش های پیش از ازدواج درکاهش طلاق

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار