امینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

گرفتن هزینه پارکینگ‌ از مشتریان در فروشگاه‌های بزرگ، تخلف‌ است

نایب رئیس شورای شهر تهران با اشاره به الزام فروشگاه‌های بزرگ به تأمین محل پارک خودروهای مشتریان گفت: هر مقرراتی که مشتریان‌ را ترغیب به استفاده از فضای بیرون مجتمع کند، خلاف است.

گرفتن هزینه پارکینگ‌ در فروشگاه‌های بزرگ تحت هر شرایطی تخلف‌ استسید ابراهیم امینی نایب رئیس شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اخذ هزینه پارکینگ از مشتریان در صورت خرید کمتر از 50 هزار تومان توسط برخی از مراکز خرید بزرگ‌، اظهار کرد: یکی از فعالیت‌های قانونی مراکز‌ تجاری بزرگ‌ این است که هنگام ساخت و ساز کار را به نحوی انجام دهند که برای مشتریان‌ خود، پارکینگ‌ به اندازه کافی داشته باشند‌ و اگر غیر از این باشد به آن‌ها مجوز ساخت داده نمی‌شود.

نایب رئیس‌ شورای شهر تهران تصریح کرد: فلسفه‌ این کار در این است که فعالیت‌‌ این مراکز تجاری باعث‌ افزایش‌ ترافیک‌ نشود‌ و گره‌ای در رفت و آمد شهروندان ایجاد نکند‌.

وی تأکید کرد: پیش بینی هر گونه مقرراتی‌ برای استفاده از پارکینگ‌ که باعث‌ افزایش ترافیک شود و یا شهروندانی را که برای خرید به آنجا مراجعه می‌کنند ترغیب‌ کند که وسایل نقلیه‌ خود را بیرون از پارکینگ‌ نگهداری کنند و موجب افزایش ترافیک شود، این اقدامات خلاف‌ الزامات قانونی است که آن‌ها در زمان ساخت و ساز و تأمین پارکینگ‌ برای مشتریان خود تعهد کرده بودند.

امینی با تأکید بر اینکه اخذ هزینه پارکینگ‌ توسط فروشگاه‌های بزرگ حتی در صورت خرید در قبال مبلغی‌ مشخص‌ تخلف‌ محسوب می‌شود، تصریح کرد: اگر غیر از این بود هیچگاه‌ چنین تکلیفی در زمان ساخت و ساز برای آن‌ها ایجاد نمی‌شد، چنانچه در بیشتر جاهای دنیا استفاده از پارکینگ‌ فروشگاه‌های بزرگ رایگان است.

انتهای پیام/

الزام فروشگاه‌های بزرگ به تأمین محل پارک خودروهای مشتریان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار