در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

فعالیت بیش از ۵ هزار شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه‌های سراسر کشور

قائم‌مقام وزیرعلوم در امور بین‌الملل از عملکردمثبت استارت‌آپ‌ها و فعالیت بیش از پنج‌هزار شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه‌ها خبر داد.

فعالیت ۵ هزار و ۴۰۰ شرکت دانش بنیان در دانشگاه‌های سراسر کشورحسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص کاربردی شدن پژوهش و تجاری شدن آن در دانشگاه‌ها اظهار کرد:‌ امروز خوشبختانه استارت‌آپ‌ها عملکرد خوبی دارند به طوری که ما اکنون 5 هزار و 400 شرکت دانش بنیان و  41 پارک علم و فناوری فعال در سراسر کشور داریم.

وی ادامه داد: جوانان ما با تکیه بر دانش خود توانسته‌اند به پله‌های رفیع علم دست یابند اما این مورد از نظر ما ایده‌آل و رضایت بخش نیست و در این بعد قضیه باید بیشتر کار کنیم.

صنعت در دانشگاه‌ها فاز تاخیری دارد

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل تصریح کرد: هر کجا که صنعت ما صنعت پیشرویی شده است از دانشگاه‌ها بیشتر استفاده کردیم نظیر صنایع دفاعی که خوشبختانه توانسته‌اند از دانشگاه‌های ما خوب استفاده کنند اما باید بپذیریم صنعت در دانشگاه‌ها  فاز تاخیری دارد و باید در این موضوع بیشتر ورود پیدا کنیم. دانشگاه‌ها در خط مقدم علم و فناوری دنیا در حال کار کردن هستند و بسیاری از صنایع ما نیاز به این علم و فناوری را در خود احساس نمی‌کنند.

سالار آملی اضافه کرد: در همه جای دنیا همیشه دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی عرضه کننده علم هستند، تقاضای علم در جامعه باید رشد پیدا کند و این تقاضاها باید به سمت دانشگاه‌های ما سوق پیدا کند البته ما باید در دانشگاه‌ها تحولاتی ایجاد کنیم تا بتوانیم پاسخگوی این نیازها باشیم.

وی اظهار کرد: از نگاه ما باید اینگونه باشد که فاز نوآوری در صنعت توسعه پیدا کرده و ایجاد کشش بازار و تقاضای علم در کشور توسعه پیدا کند.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل، گفت:‌ در نظام ملی نوآوری همه دستگاه‌ها مشغول هستند لذا باید در این مورد  به صورت مجموعه‌ای کار شود تا این ارتباط یعنی ارتقای علم از دانشگاه به صنایع انتقال پیدا کند.

سالار آملی یادآور شد: برای انجام این کار نهادهای مختلفی نظیر دولت و مجلس شورای اسلامی باید در این حوزه ورود و نظارت‌های خود را بیشتر کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار