درخواست پنتاگون از تل آویو درباره سوریه

پنتاگون از تل‌آویو خواسته است حمله جدیدی علیه سوریه انجام ندهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پنتاگون از ترس سرنگونی جنگنده‌ای جدید و از بیم از دست رفتن اعتبار و آبروی اسرائیل از تل‌آویو خواسته است، حمله جدیدی علیه سوریه انجام ندهد.

روزنامه اینترنتی رای الیوم نوشت، اسرائیل، جنین را نیز در شکم مادرش به قتل می‌رساند اگر احساس کند که آن جنین خطری برایش محسوب می‌شود. این سخنی است که مورخان تاریخ نظامی و اطلاعاتی اسرائیل بار‌ها آن را تکرار کرده‌اند؛ اما اسرائیل این بار در واکنش به سرنگونی جنگنده اف ۱۶ خود در روز شنبه گذشته، این جمله را عملی نکرد؛ زیرا در خصوص پیامد‌های آن تردید دارد.

 اخبار منتشر شده حاکیست که پنتاگون از بیم سرنگونی جنگنده‌ای جدید از اسرائیل خواسته است اقدام به هیچ حمله جدیدی علیه سوریه نکند؛ زیرا در صورت وقوع حمله جدید، اسرائیل اعتبار و آبروی خود را به عنوان کشور دارای تسلیحات جنگی هوایی و قدرتمند از دست می‌دهد. همچنین اعتبار جنگنده «اف ۱۶» هم زیر سوال می‌رود و هیچ آینده‌ای در انتظارش نخواهد بود. در این صورت کشور‌ها نیز در خرید جنگنده‌هایی که واشنگتن برای فروش عرضه خواهد کرد، تردید خواهند کرد تا این هواپیما‌ها جای خود را به هواپیما‌های پیشرفته جدیدی به نام «اف ۳۵» بدهند. همچنین پنتاگون نگران است با سقوط این هواپیما در خاک سوریه، روسیه بدان دست پیدا کند و فناوری آن را مورد بررسی قرار دهد که در این صورت شکست بزرگتری در انتظار اسرائیل خواهد بود.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
نتانیاهو زده به سرش
آخرین اخبار