برگزاری کنفرانس حکمرانی و سیاست‌گذاری عمومی در قم

نخستین کنفرانس حکمرانی و سیاست‌گذاری عمومی با حضور دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم برگزار شد.

برگزاری کنفرانس حکمرانی و سیاست‌گذاری عمومی در قمبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛نخستین کنفرانس حکمرانی و سیاست‌گذاری عمومی ظهر امروز با حضور آیت اللله اراکی،دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در سالن جلسات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.

در این مراسم، حاجیلویی،دبیر علمی کمیته فرهنگ و مبانی اسلامی سیاست‌گذاری با بیان اینکه این رویداد علمی در 18 کمیته شکل‌دهی و ساماندهی شده است، اظهار داشت: بخشی از برنامه یعنی 16 کمیته در تهران برگزار شد، و دو کمیته سیاست‌گذاری و فرهنگ به شهر مقدس قم منتقل شد.

وی افزود: امروز با سخنرانی آیت‌الله اراکی بحث شروع‌شده و نقطه عطف جلسه پنلی است که در فضای فرهنگ و بحث کلیدی راجع به اصلی‌ترین سند جمهوری اسلامی خواهد بود.

حاجیلویی با بیان اینکه مسئله ما کارآمدی نظام جمهوری اسلامی است، ابراز کرد: در این حوزه لازم است سه بازیگر یا سه ضلع اصلی با همدیگر جمع شوند، همچنین سیاست‌گذاری یک دانش مسئله پایه است بنابراین بازیگران واحد اتم و کامل نیستند.

وی عنوان کرد: متأسفانه آن‌گونه که بایدوشاید با راه‌حل‌هایی که مسائل ما را حل کند مواجه نبوده‌ایم، همچنین به‌واسطه برخورداری نحیف از مسئله بحث سازمان‌های حاکمیتی از دانش‌های پایه‌ای برای حل مسائل بهره‌های لازم را نبرده است.

دبیر علمی کمیته فرهنگ و مبانی اسلامی سیاست‌گذاری با بیان اینکه پاسخ‌هایی که به مسائل داده می‌شود ممکن است در برهه‌هایی مسئله را حل کرده باشند اما دارای آثار نامطلوبی شده است، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم بحث فرهنگ را با بازیگری سه ضلع نهادهای حاکمیتی، حوزه و حوزویان و دانشگاهیان داشته باشیم از حیث واقع‌گرایی مدیران و اصحاب حاکمیتی و هم از حیث مبنایی که تعیین‌کننده عمق و اصالت راهکارهای ما خواهند بود توفیق شایسته و بایسته خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه هدف این کنفرانس ارتقای دانش سیاست‌گذاری است، تأکید کرد: برای دستیابی به این مهم اتفاقات خوبی افتاده است، با محوریت دانشگاه صنعتی شریف مجموعه‌ای از دانشگاهیان دورهم جمع شده‌اند، در فضای کمیته‌هایی که شکل‌گرفته نهادهای سیاست‌گذاری به این فضای دانشگاهی دست همکاری داده‌اند.

حاجیلویی ابراز کرد: برخی از مشکلات تاریخی است، و به‌واسطه تجربه نه‌چندان موفقی است که در طول تاریخ داشته‌ایم، حرکت‌های نقطه‌ای و مقطعی قطعاً در مسیر جریان سازی و همراهی سه ضلع موفق نخواهد بود امیدواریم این رویداد علمی بستری شود تا در مسیر شکل‌دهی مبناهای حاکمیتی حرکت درخوری داشته باشیم تا هم از حیث هدف غایی و همین از حیث تصویری از این نظام‌ها ارائه شود، توفیقاتی داشته باشیم، مسئله سوم، ایجاد فضای انگیزشی و تقویت اراده‌های فردی و جمعی برای پیمودن این هدف عالی و غایی است.

دبیر علمی کمیته فرهنگ و مبانی اسلامی سیاست‌گذاری با بیان اینکه در این دو کمیته توفیق یافته‌ایم که در خدمت اساتید دانشگاه و مدیران باشیم، تصریح کرد: طی مذاکراتی که در این چند ماه اخیر داشتیم با چهار مجموعه حوزه علمیه جلسات خوبی داشتیم که امیدواریم مسیر را به نحو مطلوب طی کنیم.

انتهای پیام/ش

کنفرانس حکمرانی و سیاست‌گذاری عمومی در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار