اتهام‌زنی انگلیس به روسیه درباره حمله سایبری سال گذشته در اروپا

انگلیس، روسیه را مسئول حمله سایبری سال گذشته به رایانه‌های سراسر اروپا از جمله یک شرکت انگلیسی دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، انگلیس، روسیه را مسئول حمله سایبری سال گذشته و انتشار ویروسی دانست که موجب اختلال در رایانه‌های سراسر اروپا از جمله یک شرکت انگلیسی شد.  

حمله سایبری با باج افزار موسوم به نوت پتیا NotPetya، ماه ژوئن در اوکراین آغاز شد و پیش از گسترش در سراسر جهان، توقف فعالیت بنادر، کارخانه‌ها و دفتر رایانه‌های بخش‌های دولتی و اقتصادی اوکراین را هدف قرار داد.

وزارت امور خارجه انگلیس منشا این حمله سایبری را ارتش روسیه اعلام کرد. در بیانیه این وزارتخانه آمده است تصمیم برای نسبت دادن علنی این حمله به یک کشور، موید این واقعیت است که انگلیس و متحدانش فعالیت سایبری مخرب را تحمل نخواهند کرد. وزارت امور خارجه انگلیس اعلام کرد بخش‌های دولتی، اقتصادی و انرژی اوکراین اهداف اولیه این حمله سایبری بودند و طراحی حساب نشده آن موجب شد تا گسترش یابد و بخش‌های اقتصادی روسیه و اروپا را هدف قرار دهد. مسکو دست داشتن در این حمله را رد کرده است.  

شرکت انگلیسی رکیت بنکیسر Reckitt Benckiser و یک شرکت کشتیرانی دانمارکی از جمله شرکت‌هایی بودند که در نتیجه این حمله سایبری متحمل صد‌ها میلیون پوند زیان مالی شدند.

گابی ویلیامسون وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد لندن باید برای مقابله با چنین تهدید‌هایی آماده باشد. ترزا می‌نخست وزیر انگلیس نوامبر گذشته روسیه را به مداخله در انتخابات این کشور و انتشار اخبار کذب در رسانه‌ها متهم کرد.  

انتهای پیام/

انگلیس، روسیه را به حمله سایبری متهم کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار