فرمانده سپاه الغدیر استان یزد؛

روحیه و جهاد شهادت مهمترین موضوع ایستادگی در برابر استکبار جهانی است

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد گفت: روحیه ایثار و شهادت همیشه و در تمام عرصه‌ها سبب پیشرفت کشور و انقلاب بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  ؛ سردار فتح الله جمیری فرمانده سپاه الغدیر استان یزد گفت:روحیه ایثار و شهادت همیشه و در تمام عرصه‌ها سبب پیشرفت کشور و انقلاب بوده و یکی از مهمترین موضوعاتی که می‌توانیم در برابر استکبار جهانی ایستادگی کنیم، همین روحیه و جهاد شهادت است.

سردارجمیری ‌در حاشیه یادواره شهید شاخص دانش آموز گفت: یک چهارم شهدای استان یزد را شهدای دانش‌آموزی تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه باید فرهنگ شهادت و ایثار در میان تمام اقشار جامعه به ویژه دانش‌آموزان ترویج داده شود افزود: 36 هزار شهید دانش‌آموز در کشور داریم که 862 شهید آن مربوط به استان یزد است.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد به زندگی نامه شهید محمدحسین ذوالفقاری شهید شاخص دانش‌آموزی کشور ادامه داد: این شهید در محرم سال 1348 به دنیا آمد و در محرم 1360 و در سن 12 سالگی به مقام والای شهادت رسید.

جمیری با بیان اینکه کار این شهید در دوران جنگ تحمیلی سقایی بود بیان کرد: یکی از برنامه‌هایی که در راستای ترویج روحیه ایثار و شهادت در بین دانش‌آموزان انجام می‌شود، گنجاندن متونی در ارتباط با زندگی این شهید در کتب درسی 10 استان کشور است.

وی به برگزاری یادواره شهید شاخص دانش‌آموزی کشور در یزد که امروز برگزار شد اشاره کرد و گفت: قرائت وصیت‌نامه این شهید، داستان گویی و رونمایی از کتاب سین مثل سقا از جمله برنامه‌های این همایش بود.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد ادامه داد: در راستای هرچه بهتر برگزار شدن این کنگره، بیش از 30 پیش کنگره برای آن برگزار شد و از مطالب آن سعی شده بهترین استفاده صورت گیرد.

جمیری با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های اصلی این کنگره تولید نرم افزار بود بیان کرد: با فراخوان اعلام شده، تولیدات نرم‌افزاری و پویش دانش‌آموزی از 24 استان به دبیرخانه کنگره ارسال شد که در مجموع از این موارد، 13 نرم افزار موبایل، سه هزار عکس مرتبط، 100 دلنوشته و بیش از 100 ویدئو کلیپ که در مدارس قابل استفاده است تولید شد.

انتهای پیام/ی

ترویج فرهنگ شهادت و ایثار در میان تمام اقشار جامعه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.