یادداشت اختصاصی/ سیدمحمد حسینی؛

شُکوه حضور و شِکوه مردم

یک عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب یادداشتی‌ اختصاصی‌ درباره ابعاد حضور مردم در راهپیمایی‌ 22 بهمن برای باشگاه خبرنگاران جوان نوشت.

شُکوه حضور و شِکوه مردمبه گزارش  خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید محمد حسینی‌ عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب یادداشتی‌ اختصاصی‌ درباره ابعاد حضور مردم در راهپیمایی‌ 22 بهمن برای باشگاه خبرنگاران جوان  نوشت.

متن این یادداشت به شرح زیر است.

شكوه حضور و شكوه مردم

برهمان عهدكه بوديم برآنيم هنوز !

حضور باشکوه و تماشایی مردم در سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مایه‌ اعجاب و شگفتی‌ جهانیان شد و بدخواهان ملت ایران را مات و مبهوت این عظمت‌ و دلدادگی‌ ساخت‌.

در هیچ انقلابی‌ بعد از گذشت 4 دهه، چنین‌ پیوند و حمایتی از انقلاب ديده نشده است، معمولاً بعد از گذشت چند سال اگر انقلاب به ضد آن تبدیل نشده باشد‌، در سطح محدود مراسمی در سالگرد‌ پیروزی با حضور مقامات و برنامه‌ای رسمی و تشریفاتی‌ و بی رمق‌ برگزار می‌شود، ولی مردم مقاوم و متدین‌ ایران با همان شور و نشاط سال‌های اولیه‌، روز 22 بهمنِ‌ امسال‌ يكبار ديگر حماسه‌آفرین شدند و بر آرمان‌های امام، ارزش‌های‌ انقلاب، ادامه راه شهدا و تبعیت‌ از رهبری نظام‌ تأکید کردند و معاندان‌ و دشمنانی را که بدون شناخت درست‌ ملت ایران اینگونه‌ القا می‌کردند که امسال چه بسا مخالفان‌، تظاهرات را در دست بگیرند و شعارهایی علیه نظام اسلامی سر دهند و یا حضور مردمِ وفادار به انقلاب بسیار کم فروغ‌ خواهد بود در کمال ناباوری با دریای‌ بیکران‌ انسان‌ها مواجه شدند که در مقایسه با سال‌های قبل نیز بی بدیل و پرشورتر‌ بود.

بر اساس یک بررسی میدانی‌ که در 415 شهر به عمل آمده مشارکت مردم در 22 بهمن امسال در 183 شهر افزایش چشمگیر ودر 176 شهر افزایش نسبی داشته است ودر 50 شهر مشابه سال قبل و تنها در 6 شهر اندکی کمتر از سال‌ گذشته بوده است.

این حضور بی سابقه نشان می‌دهد که پیوند مردم با انقلاب اسلامی ناگسستنی است، زيرا از آغاز مردم انقلاب را از خود می‌دانستند و اینک با گذشت 39 سال از پیروزی در عزم و اراده‌ آنان خللی وارد نشده است. درست است که ضعف‌ها و نارسایی‌هایی در کشور وجود دارد و به تعبیر رهبری در تحقق عدالت و کاهش‌ فاصله طبقاتی‌ کم‌ کاری صورت گرفته است و مردم از فساد و تبعیض‌ رنج می‌برند اما حساب انقلاب را از عملکرد ضعیف‌ برخی مدیران جدا می‌دانند و بر این باورند که تنها راه پیشرفت کشور و رهایی از مشکلات، اقدام در چارچوب‌ جمهوری اسلامی است و دشمنان انقلاب به سرکردگی‌ آمریکای جهانخوار‌ که مترصد‌ آسیب‌رسانی به انقلاب با کمک جیره‌خوارانِ ذلیل خود همچون منافقین‌ و سلطنت‌طلب‌ها هستند هرگز نمی‌توانند دلسوز و خیرخواه‌ مردم ایران باشند و در 40 سال گذشته همواره‌ خباثت‌ و عداوت‌ خود را به ملت رشید و انقلابی ایران نشان داده‌اند.

آری در نظام مردم‌سالار دینی، خو‌اصِ پایبند‌ به انقلاب و توده‌های مردم اگر در سطوح مدیریت کشور ایراداتی‌ مشاهده می‌کنند وازكمبودها و نارسایی ها شكوه و گلايه دارند راه برون رفت از آن را قهر با انقلاب یا تلاش براى براندازى نمی‌دانند بلکه راهکار رهايى‌ از مشکلات را متابعت‌ از فرامین رهبری، انتخاب درست نمایندگان خود در شوراها، مجلس و ریاست جمهوری می‌دانند و با طرح مطالبات معقول خود از طریق‌ قانونی امیدوار به بهبود شرایط کشور هستند.

با توجه به پاره‌ای آشوب‌ها در دی ماه گذشته، رسانه‌های بیگانه با تمام ظرفیت‌ تبلیغ‌ می‌کردند که از روحیه انقلابی دیگر اثر چندانی باقی نمانده است و حتی برخی سیاسیون‌ در داخل کشور تحت تأثیر این فضاسازی‌ها قرار گرفته بودند، تنها رهبر حکیم‌ و دوراندیش انقلاب‌ با شناخت عمیق از روحیات‌ مردم و ایمان‌ به ملت ایران، بر این نکته تأکید کردند که راهپیمایی امسال تماشایی خواهد بود و خوشبختانه به فضل الهی این پیش‌بینی تحقق یافت و پاسخی کوبنده و قاطع به سیاستمداران‌ غربی از جمله سفیر سابق‌ آمریکا در سازمان ملل داده شد که گفته بود ایرانی‌ها چهلمین‌ سالگرد‌ پیروزی انقلاب خود را نخواهند دید! این حضور حماسی به همگان ثابت کرد که نه تنها نسل اول و دوم انقلاب‌ همچنان ثابت‌ قدم در صحنه حضور دارند بلکه نسل سوم و چهارم نیز با نشاط و شادابی و شناخت و آگاهی، حامی انقلابى هستند که پدرانشان‌ با تقدیم بیش از 220 هزار شهید از آن پاسداری و صیانت کرده‌اند.

اینک وظیفه دولت‌مردان و مسئولان به مراتب بیش از گذشته است، و قدردانی‌ لسانی‌ از یکپارچگی‌ و انسجام مردم در پشتیبانی از جمهوری اسلامی، کافی نیست بلکه‌ بر مدیران و کارگزاران‌ نظام است که با همت والا به ارائه بی وقفه‌ خدمات به جامعه بپردازند و با صداقت و مجاهدت‌ در پیشبرد‌ اهداف نظام و گره‌گشایی از مشکلات بکوشند. بدون ملاحظه‌ با رانت‌خواری و سوء‌ استفاده از مناصب‌ برخورد کنند و مصالح ملی را بر منافع فردی، باندی و گروهی ترجیح‌ دهند. همانطور که قاطبه‌ مردم در برابر شیطان بزرگ و اعو‌ان و انصارش‌ با صلابت‌ و شجاعت ایستاده‌اند مسئولان نیز فکر سازش و تسلیم‌ را از سر بیرون کنند و با عزت و اقتدار از حقوق ملت ایران، مظلومان، مسلمانان و به ویژه جبهه مقاومت دفاع کنند و با تکیه بر ظرفیت‌های داخل و بکارگیری‌ نیروهای کارآمد‌ و صالح، سیاست‌ها و راهبردهای‌ اقتصاد مقاومتی را عینیت‌ بخشند تا با رونق بخش اقتصاد، جايگاه برتر ایران در منطقه را تثبیت‌ نمایند. مدیران با خودباوری و اعتماد به نفس ایده‌ " ما می‌توانیم " را همواره نصب‌العین‌ داشته باشند و در برابر فشارها و هجمه‌ها، همچون ملت سرافراز ایران راست قامت بایستند و در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمنان کوتاه نیایند و بر عهد و پیمان خود با امام و شهدا راسخ و استوار باشند و به تبعیت‌ از ملت قهرمان ایران این نغمه را در فضا طنین‌‌انداز کنند و در عمل جلوه‌گر سازند که:

تا ز میخانه‌ و می نام و نشان خواهد بود

سَرِ‌ ما خاکِ‌ ر‌هِ پیر مغان‌ خواهد بود

حلقه پیر مغان از ازلم‌ در گوش است

بر همانیم‌ که بودیم و همان خواهد بود

سید محمد حسینی‌ دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار