مسعودی مطرح کرد؛

تنها در تالاب بوجاق استان گیلان آنفولانزای فوق حاد مشاهده شد/مورد ابتلا به انسان نداشتیم

رئیس گروه بیماری‌های حیات‌وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تالاب بوجاق استان گیلان تنها منطقه ای بود که آنفولانزای فوق حاد(سویه جدید) در آن مشاهده شد.

تنها در تالاب بوجاق استان گیلان آنفلونزا سویه جدید مشاهده شدسیامک مسعودی رئیس گروه بیماری‌های حیات‌وحش سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به آنفولانزای فوق حاد پرندگان در منطقه تالاب میقان استان مرکزی اظهار کرد: بر اساس برنامه مشترک بین اداره کل دامپزشکی استان مرکزی و سازمان حفاظت محیط زیست ، از پرندگان زنده وحشی نمونه گیری شد که تنها در یکی از پرندگان ردپایی از آنفولانزای فوق حاد (سویه جدید )مشاهده شد.

وی افزود: خوشبختانه تلفات و مورد جدیدی از آنفولانزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان مشاهده نشده اما تمهیدات لازم مانند پایش ، حفاظت و قرنطینه بهداشتی در این منطقه انجام شده است.

مسعودی با بیان اینکه تالاب بوجاق استان گیلان تنها منطقه ای بود که آنفولانزای فوق حاد در آن مشاهده شد، ادامه داد: در آن منطقه نیز با همکاری سازمان دامپزشکی استان و سازمان حفاظت محیط زیست، نمونه های یافت شده مورد بررسی قرار گرفتند که نتیجه آزمایش مثبت اعلام و پرندگان این منطقه به آنفولانزای فوق حاد (سویه جدید ) مبتلا بودند.

وی با بیان اینکه در تالاب بوجاق استان گیلان به دلیل بیماری سویه جدید تلفاتی داشتیم، ادامه داد: اقداماتی از جمله حفاظت فیزیکی و جلوگیری از تردد افراد صورت گرفت و همچنین منطقه تالاب بوجاق برای جلوگیری از شیوع بیماری قرنطینه شد .

رئیس گروه بیماری‌های حیات‌وحش سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط زیست به محیط بانان و کسانی که در جمع آوری لاشه ها فعالیت می کردند به رعایت حفاظت فردی اخطار داد.

وی افزود: منطقه بوجاق تحت حفاظت دامپزشکی استان و محیط زیست است و اگر موردی مشاهده شد اطلاع رسانی می شود و خوشبختانه مورد تلفات انسانی درباره ابتلابه آنفلونزای فوق حاد پرندگان گزارش نشده است.

انتهای پیام/

مشاهده آنفولانزای فوق حاد در تالاب بوجاق استان گیلان

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار