تامین بیش از ۴ هزار تن گوشت قرمز کشور از طریق عشایر گلستان

استاندار گلستان گفت: عشایرگلستان بیش از ۴ هزار تن گوشت قرمز و ۵ هزار تن تولیدات لبنیات و شیرکشور را تامین می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ سید مناف هاشمی صبح امروز پنج شنبه ۲۶ بهمن در دیدار با مهندس کرمعلی قندالی رئیس سازمان امور عشایر ایران، گفت: گلستان ۲۱ هزار نفر عشایر کرد و ترکمن را میزبانی می‌کند و یکی از استان‌های مطرح در موضوعات عشایری کشور است.

وی با تاکید بر اهمیت تولیدات عشایر در زمینه تولیدات مختلف، گفت: مشکلات عشایر استان که در شمال و شرق ساکن هستند در حال بررسی است و تلاش ما رفع مشکلات و ارتقا سطح تولیدات عشایر در گلستان است.

هاشمی افزود: از ۱۵۹ هزار تن تولیدات گوشت قرمز عشایر بیش از ۴ هزار تن سهم گلستان است و در عین حال قریب به ۵ هزار تن تولیدات لبنیات و شیر عشایر استان است.

وی گفت: در سال ۹۶ و طی ۵ ماهه اخیر حدود ۸ میلیارد تومان تسهیلات برای عشایر استان جذب شد و بنا بر وعده رئیس سازمان امور عشایر ایران گلستان می‌تواند منابعی را که دیگر استان‌ها در زمینه تسهیلات موفق به جذب آن نشده اند به خود اختصاص دهد.
استاندار گلستان ادامه داد: مدیریت استان بر اساس بازدید‌های صورت گرفته به مشکلات عشایر در زمینه تملک، آب و راه واقف است و تلاش داریم مشکلات آن‌ها را مرتفع سازیم.

مهندس کرمعلی قندالی رئیس سازمان امور عشایر ایران در این دیدار ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته در استان گلستان گفت: عشایر ۱ و ۸ دهم درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، اما ۲۵ درصد پروتئین و ۳۵ درصد صنایع دستی کشور را تولید می‌کنند.

انتهای پیام/م
 

بیش از ۴ هزار تن گوشت قرمز کشور از طریق عشایر گلستان تولید می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.