اکبرزاده خبر داد

احداث دانشگاه ملی طب ایرانی تا پایان نوروز ۹۷

استاد انستیتو پاستور ایران گفت: تا پایان نوروز ۹۷ ساخت دانشگاه ملی طب ایرانی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عظیم اکبرزاده استاد انستیتو پاستور ایران در اولین پویش ملی گیاهان دارویی و طب ایرانی که امروز(پنج شنبه) برگزار شد، با بیان اینکه بحث طب ایرانی و گیاهان دارویی در قرن اخیر راکد مانده است، اظهار کرد: قول می‌دهم تا پایان عید ۹۷ تکلیف ساخت دانشگاه ملی طب ایرانی روشن شود.

وی با اشاره به اینکه ساخت دانشگاه ملی طب ایرانی از سازمان فنی و حرفه‌ای مجوز دارد، گفت: برای ساخت این دانشگاه از دولت کمک نمی‌خواهیم و تمام هزینه آن از طریق سرمایه گذاری مردم به دست می‌آید.

اکبرزاده گفت: افراد علاقه‌مند به طب ایرانی با مدرک دیپلم می‌توانند برای تحصیل در این زمینه در دانشگاه ملی طب ایرانی که قرار بر احداث آن است ثبت نام کنند.

استاد انستیتو پاستور ایران با بیان اینکه دانشگاهی که دانشجوی آن پس از فارق التحصیلی بیکار باشد دانشگاه نیست، گفت: تمام دانشجویان دانشگاه ملی طب ایرانی می‌توانند در دوران کاردانی تولیدکننده گیاهان دارویی باشند.

وی با بیان اینکه ۱۷۱ خانواده گیاهی و بیش از ۷ هزار و 500 نوع گیاه دارویی وجود دارد، گفت: در ایران تنها نام ۱۰۰ نوع گیاه دارویی در کتاب گیاهان دارویی آورده شده است.

اکبرزاده افزود: این در حالی است که یک پزشک طب ایرانی بدون شناخت گیاهان نمی‌تواند دارویی برای فرد تجویز کند.

استاد انستیتو پاستور ایران در ادامه با اعلام فراخوان از افرادی که اهل قلم هستند، گفت: الگوی تمام انواع گیاهان دارویی آماده است و افرادی که اهل قلم هستند باید این الگو‌ها را در کتابی گرد هم آورند.

وی با تاکید بر خواص گیاهان دارویی گفت: ۱۳ تیلیارد تومان در سال ۹۴ برای واردات دارو هزینه شده است.

در ادامه فهیمی مشاور عالی طب ایرانی گفت: سال‌ها است که درخواست ساخت دانشگاه ملی طب ایرانی را داریم و نبود این مرکز جامع باعث خشک شدن ایران سرسبز شده است.

وی با بیان اینکه گیاهان دارویی بخشی از طب ایرانی است، گفت: از مسئولان و مدیران خواهشمندیم به طب ایرانی به چشم ناپدری نگاه نکنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۲۶ بهمن ۱۳۹۶
می توانید بصورت مجازی برگزار کنید ...
آخرین اخبار