معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

تقویت گفتمان قرآنی از اولویت‌های این وزارتخانه است

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تقویت گفتمان قرآنی با برگزاری جشنواره‌ها و هفته‌های قرآن و عترت از مهمترین رویکرد‌های این معاونت در مسیر گسترش معارف اسلامی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه هفته قرآن و عترت و جشنواره هنر‌های تجسمی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: توجه و علاقه مندی مردم این دیار به فعالیت‌های قرآنی و سنت رسول الله (ص) بسیار ارزشمند است.

فقهی زاده افزود: برگزاری هفته قرآن و عترت و فصل پایانی دهمین جشنواره بین المللی هنر‌های تجسمی فجر علاوه بر تهران در استان‌های مختلف کشور با موضوعات متنوع، هنرمندان زیادی را به میدان عرضه آثارشان کشانده است.

وی ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با وجود دشواری‌های فراوان با همکاری مسئولان استانی به خوبی توانست این برنامه‌ها را در این نقطه از ایران اسلامی برگزار کند.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: بر اساس اعتقادات دینی قرآن کتاب زندگی است و اگر می‌خواهیم زندگی سعادتمندی داشته باشیم باید نیک ورزی بر گرفته از قرآن، سنت و عترت رسول الله (ص) و سایر بزرگان را الگوی خود قرار دهیم.

وی افزود: معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از فعالیت‌های مردمی به صورت خاص و از فعالیت ادارات دولتی در حوزه قرآن و عترت حمایت جدی دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: این استان با توجه به داشتن توانمندی‌های زیاد در بحث فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی نیاز به حمایت ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد دارد.

حسین مسگرانی افزود: انتظار داریم وزارت فرهنگ و ارشاد حمایت ویژه‌ای از موسسات قرآنی و فرهنگی فعال در سیستان و بلوچستان به ویژه شهر‌های مرزی داشته باشد تا شاهد توسعه این موسسات باشیم.

وی تصریح کرد: امسال با توجه به برگزاری برنامه‌های متنوع، وجود نشاط معنوی در طول دهه فجر در سیستان و بلوچستان کاملا مشهود بود.

وی اظهار داشت: برنامه‌های هفته قرآن و عترت با موضوعات و رویکرد‌های متنوع در بخش‌های رقابت‌های قرآنی، جشنواره فیلم کوتاه و قرآنی، هنر‌های تجسمی و ... در شهرستان‌های مختلف سیستان و بلوچستان برگزار شد.

مسگرانی گفت: ۳۸ اثر در بخش فیلم کوتاه، ۲۶ اثر در بخش فیلم مستند، ۱۹ اثر در بخش هنر‌های نمایشی، ۷۵ اثر در بخش رسانه، ۲۲۰ اثر در بخش هنر‌های تجسمی عکس و ۲۰۰ اثر در بخش پوستر و خوش نویسی به دبیرخانه این جشنواره رسید و ۸۰۰ نفر برای رقابت‌های قرآن نام نویسی کردند.

 در پایان این مراسم از فعالان قرآنی و برترین‌های بخش‌های مختلف جشنواره هنر‌های تجسمی فجر سیستان و بلوچستان تجلیل شد.

انتهای پیام/ع

اختتامیه هفته قرآن و عترت و جشنواره هنر‌های تجسمی سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار