مصالحه ۸۰ درصدی پرونده‌های ارجاعی به مراکز مشاوره پلیس فارس

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس از مصالحه ۸۰ درصدی پرونده‌های ارجاعی به مراکز مشاوره پلیس فارس در سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سرهنگ کاووس محمدی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی فارس در جلسه با کانون وکلای دادگستری استان فارس، گفت: در سال جاری بیش از ۱۷ هزار پرونده به مراکز مشاوره و مددکاری ارجاع داده شده است که از این تعداد ۸۰ درصد به مصالحه پایدار انجامیده است.

وی بیان کرد: پیچیدگی ها، شرایط و تحولات دنیای امروز باعث شده است که پلیس با نگرش به پیشگیری از بروز ناهنجاری‌های اجتماعی گامی مؤثر در جهت تأمین امنیت اجتماعی بردارد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس ادامه داد: در این راستا یکی از راه‌های توسعه امنیت روانی در هر جامعه‌ای افزایش خدمات مشاوره و مددکاری است تا با راهنمایی و مشاوره علمی راهنمایی و هدایت افراد در جامعه آغاز شود.

سرهنگ محمدی تصریح کرد: با همت سردار گودرزی فرمانده انتظامی استان فارس، دایره مشاوره و مددکاری در کلانتری‌های استان با فضایی آرام بخش و بسیار مناسبتر از قبل با همه تجهیزات و امکانات در راستای ارائه خدمات مشاوره و مددکاری آماده خدمت رسانی هستند.

وی اضافه کرد: در راستای رعایت حقوق شهروندی در بیش از ۲۰۰ کلانتری و پاسگاه انتظامی طرح مکنا و خوشایند سازی محیط خدمتی انجام گرفته است.

سرهنگ محمدی تصریح کرد: فرماندهی انتظامی استان فارس در بحث حقوق شهروندی یکی از استان‌های برتر کشور است که توانسته است رضایتمندی بالایی را در بین مردم ایجاد کند.

همچنین پارسا رئیس کانون وکلای دادگستری استان فارس بیان کرد: این کانون برای ایجاد مشاوره حقوقی در مراکز مشاوره نیروی انتظامی استان فارس و اعزام مشاوران و کارشناسان حقوقی مجرب آمادگی کامل دارد.

در این جلسه همچنین مقرر شد کارگروهی با حضور وکلای مجرب و کارشناسان انتظامی استان فارس در بحث ایجاد زمینه تشکیل مشاوره حقوقی در مراکز مشاوره پلیس تشکیل شود.

انتهای پیام/ن

۸۰ درصد از پرونده‌های ارجاعی به مراکز مشاوره پلیس فارس به صلح انجامیده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار