آمریکا: ارتش روسیه مخرب‌ترین و پرهزینه‌ترین حمله سایبری در تاریخ را انجام داد

کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای از حملات سایبری گسترده روسیه علیه چند کشور جهان در ژوئن سال ۲۰۱۷ میلادی خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، مشاور مطبوعاتی کاخ سفید با متهم کردن روسیه به دست داشتن در حملات سایبری علیه چند کشور در ژوئن سال ۲۰۱۷ اعلام کرد حملات سایبری سال ۲۰۱۷ علیه اوکراین، بخشی از تلاش‌های کرملین برای بی ثبات کردن این کشور بود.

در حالی که تنش‌ها بین آمریکا و روسیه بر سر مسائلی از قبیل بحران‌های اوکراین و سوریه و ادعای مداخله مسکو در انتخابات ۲۰۱۶ ریاست جمهوری آمریکا ادامه دارد، کاخ سفید در بیانیه‌ای روسیه را عامل حملات سایبری ژوئن ۲۰۱۷ خواند. در ادامه اتهام‌زنی‌های آمریکایی‌ها به روسیه، حالا کاخ سفید بیانیه‌ای منتشر کرده و در آن مسکو را عامل حملات سایبری گسترده به کشور‌های اروپایی، آمریکایی و آسیایی در ژوئن سال ۲۰۱۷ معرفی کرده است.

در بیانیه کاخ سفید آمده است: «در ژوئن ۲۰۱۷ ارتش روسیه مخرب‌ترین و پرهزینه‌ترین حمله سایبری در تاریخ را انجام داد. این حمله که به "نات پتیا" (NotPetya) موسوم شده، به سرعت در سراسر جهان گسترش یافت و سبب میلیارد‌ها دلار ضرر در اروپا، آسیا و آمریکا شد. این اقدام، بخشی از تلاش ادامه دار کرملین برای بی ثبات کردن اوکراین و همچنین به روشنی نشانگر مداخله روسیه در این درگیری است».

بیانیه کاخ سفید علیه روسیه پس از بیانیه اخیر دولت انگلیس منتشر شد؛ بیانیه‌ای که در آن، مسکو عامل حملات سایبری ژوئن ۲۰۱۷ در برخی کشور‌های اروپایی و دیگر کشور‌های جهان معرفی شده بود.

روسیه بار‌ها هرگونه مداخله در حملات سایبری علیه دیگر کشور‌ها را رد کرده است. اتهام زنی کاخ سفید علیه روسیه درباره حملات سایبری در حالی مطرح شده که در آمریکا، موضوع مداخله مسکو در انتخابات ۲۰۱۶ ریاست جمهوری و ادعای تبانی تیم انتخاباتی دونالد ترامپ با روسیه همچنان خبرساز است و تحقیقات ویژه در این باره ادامه دارد.

انتهای پیام/

روسیه عامل حملات مخرب سایبری در ژوئن سال 2017

برچسب ها: روسیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار