باقری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

میانگین سنی معتادان متجاهر در تهران ۲۸ تا ۳۰ سال است/۶۳ درصد معتادان خیابانی فاقد اوراق هویتی هستند

مدیر کل بهزیستی استان تهران گفت: میانگین سنی معتادان متجاهر در استان تهران بین ۲۸ تا ۳۰ سال است.

اصغر باقری، مدیر کل بهزیستی استان تهران، در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: میانگین سنی معتادان متجاهر، در استان تهران بین ۲۸ تا ۳۰ سال است.

باقری در ادامه تصریح کرد: ۶۳ درصد معتادان متجاهر، هیچ گونه اوراق هویتی ندارند و این مسئله در موارد مختلف برای آن‌ها مشکل ساز می‌شود.

وی اضافه کرد: ۳۷ درصد معتادان متجاهر خیابانی هم که اوراق هویتی دارند، به دلایل مختلف همچون بی‌اطلاعی خانواده از وضعیت فعلی آن‌ها، فقدان دسترسی به اوراق هویتی و غیره در مواقع مورد نیاز مثل مراجعه به مراکز درمانی یا خدماتی، از ارائه آن خودداری می‌کنند.

باقری یادآور شد: برخی از معتادان اوراق هویتی خود را در پاتوق ها و کلونی‌های محل اسکان خود و نزد افرادی که از هم پاتوقی های خود امین می‌دانند، نگهداری می‌کنند و دسترسی به این اوراق هویتی در مواقع اضطراری که خارج از پاتوق هستند، امکان پذیر نیست.

مدیر کل بهزیستی استان تهران خاطرنشان کرد: فقدان اوراق هویتی معتادان متجاهر، آن‌ها را در صورت نیاز به مراجعه به مراکز درمانی و بهره‌مندی از خدمات درمانی، با مشکل مواجه می‌کند.

باقری با اشاره به انجام آخرین طرح غربالگری انجام شده در ماه‌های گذشته در میان معتادان متجاهر تاکید کرد: در حال حاضر، چند طرح غربالگری در زمینه‌های مختلف ویژه معتادان متجاهر خیابانی در حال اجرا است و نتایج آن، ظرف ۲ هفته آینده اعلام خواهد شد.

وی اضافه کرد: طرح غربالگری قبلی، بر روی بیش از ۴ هزار نفر از معتادان متجاهر خیابانی انجام شد و طرح فعلی جامعه هدفی با حدود ۲ برابر طرح غربالگری دوره قبل را در بر می‌گیرد.

انتهای پیام/

63 درصد معتادان متجاهر خیابانی اوراق هویتی ندارند

برچسب ها: اعتیاد ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۰۸:۱۳ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
متجاهر یعنی چه!!!!!
آخرین اخبار