هشدار مصر درباره فرار عناصر داعش از سوریه و عراق به منطقه ساحل آفریقا

سامح شکری، ­وزیر امور خارجه مصر هشدار داد عناصر تروریستی وهابی داعش در سوریه و عراق در تلاشند تا خود را به لیبی و منطقه ساحل آفریقا برسانند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری آناتولی از قاهره، ­وزیر امور خارجه مصر هشدار داد عناصر تروریستی وهابی داعش در سوریه و عراق در تلاشند تا خود را به لیبی و منطقه ساحل آفریقا برسانند. سامح شکری روز جمعه در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با غسان سلامه فرستاده ویژه سازمان ملل در لیبی دیدار کرد.

وزارت امور خارجه مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد سامح شکری در دیدار با غسان سلامه درباره تلاش‌های تروریست‌های داعش برای فرار از سوریه و عراق به طرف لیبی و کشور‌های منطقه ساحل آفریقا هشدار داد.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه مصر، سامح شکری در این دیدار گفت: مصر از رشد خطر تروریسم به ویژه با بازگشت عناصر داعش از عراق و سوریه و تلا‌ش آنان برای فرار به لیبی و منطقه ساحل (کشور‌های مالی، نیجر، موریتانی، چاد و بورکینافاسو) به شدت نگران است.

وزیر خارجه مصر فرار تروریست‌های وهابی صهیونیستی داعش از عراق و سوریه به طرف لیبی و منطقه ساحل را تهدیدی برای امنیت و ثبات کل منطقه خواند.

وزارت خارجه مصر افزود شکری و سلامه در این دیدار آخرین تحولات در عرصه داخلی لیبی و تلاش‌ها برای حل سیاسی بحران این کشور را بررسی کردند.

غسان سلامه نیز نتایج دیدار‌ها و گفتگوهایش با همه طرف‌های درگیر در لیبی به ویژه تلاش‌های لیبی برای اصلاح توافقنامه الصخیرات که در دسامبر سال ۲۰۱۵ به امضا رسید و نیز آخرین تلاش‌ها برای ثبت نام از رای دهندگان برای حضور در انتخابات آینده لیبی را به اطلاع وزیر خارجه مصر رساند.

بر اساس نقشه راه سازمان ملل انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در لیبی تا پیش از پایان سال ۲۰۱۸ برگزار خواهد شد. تصویب قانون اساسی جدید و تحقق آشتی ملی فراگیر میان همه احزاب و طیف‌های سیاسی لیبی از دیگر برنامه‌های سازمان برای پایان دادن به بحران داخلی لیبی هستند.

انتهای پیام/

تلاش داعش برای رساندن خود به ساحل آفریقا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار