بیش از ۷۰ هزار کیلوگرم گوشت در لرستان معدوم سازی شد

مدیرکل دامپزشکی لرستان از معدوم سازی ۷۰ هزار و ۴۸۷ کیلوگرم گوشت طی ۱۰ ماهه نخست امسال در استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ غلامرضا توکلی مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: اظهار کرد: طی ۱۰ ماهه نخست امسال ۶۵ هزار و ۷۹۱ مورد بازرسی از سطح واحد‌ها و کشتارگاه‌های دام و طیور صورت گرفته‌است.

وی خاطرنشان کرد: طی این مدت ۸۷ هزار و ۳۲۰ قطعه طیور و ۷۰ هزار و ۴۸۷ کیلوگرم گوشت ضبط و معدوم‌سازی شده‌است.

مدیرکل دامپزشکی لرستان با بیان اینکه در حال حاضر استان از نظر بیماری آنفولانزای پرندگان کاملا پاک بوده، بیان داشت: سال گذشته ۱۰ کانون از این بیماری در استان وجود داشت که هشت مورد آن کانون روستایی و دو مورد نیز صنعتی بود.

توکلی تصریح کرد: ابتدای امسال نیز یک کانون از بیماری در استان مشاهده شد که در همان ساعات اولیه اقدامات معدوم‌سازی، مدفون‌سازی و قرنطینه صورت گرفت.

وی منشاء اصلی انتقال این بیماری را کشتارگاه‌ها عنوان و خاطرنشان کرد: به‌همین منظور جهت جلوگیری از بروز آنفولانزا مواد ضدعفونی به صورت رایگان در اختیار کشتارگاه‌های استان قرار گرفت.

مدیرکل دامپزشکی لرستان کنترل بیماری را در مناطق روستایی دشوارتر دانست و افزود: به دلیل اینکه پرندگان مهاجر ناقل آنفولانزای پرندگان هستند و این پرندگان در کنار آبشخور پرندگان بومی قرار می‌گیرند لذا کنترل این بیماری در مناطق روستایی دشوارتر است.

این مسئول یادآور شد: امکان ابتلای انسان به بیماری آنفولانزای پرندگان وجود داشته، اما این انتقال به سختی انجام می‌شود.

توکلی ضمن بیان هشدار‌های لازم در خصوص رعایت نکات بهداشتی، اظهار داشت: شهروندان اقدامات پیش‌گیرانه را رعایت کنند، مرغ را از مراکز مجاز و کشتارگاه‌های دارای مجوز خریداری نمایند و پرنده‌های مهاجر را شکار نکرده و یا آن را در خانه نگهداری نکنند.

انتهای پیام/م

معدوم سازی بیش از ۷۰ هزار کیلوگرم گوشت در لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.