دستگیری بیش از ۲۰۰ مهاجر غیرقانونی در کالیفرنیا

عوامل مهاجرتی دولت آمریکا بیش از ۲۰۰ مهاجر غیرقانونی در ایالت کالیفرنیا را دستگیر کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان بی سی، برنامه دولت فدرال آمریکا برای بازداشت مهاجران غیرقانونی در ایالت کالیفرنیا به دستگیری 212 نفر طی 5 روز گذشته انجامید. در برنامه سرکوب مهاجران غیرقانونی در این ایالت نیز به 122 شرکت در جنوب کالیفرنیا هشدار داده شد.

پیشتر نیز یک سلسله حملاتی در کالیفرنیای شمالی برای دستگیری کارگرانی که مهاجر غیرقانونی بودند، انجام شد. روند دستگیری گسترده مهاجران قانونی از سوی دولت ترامپ در ایالت کالیفرنیا پس از تصویب قانون جنجالی «پناهندگی» در این ایالت اجرا شد. اجرای این قانون که همکاری ماموران پلیس محلی با مقامات مهاجرتی برای دستگیری مهاجران غیرقانونی را محدود می کند، از ماه ژانویه آغاز شد.

همچنین کالیفرنیا یک قانون دیگر را در چارچوب حمایت از مهاجران به تصویب رساند که به موجب آن کارفرمایان مجاز به ارائه اطلاعات کارمندان خارجی خود به مقامات فدرال نیستند. در ماه ژانویه، دادستان کل ایالت کالیفرنیا به شرکت های فعال در این ایالت هشدار داد در صورت نقض این قانون، مبلغ 10 هزار دلار جریمه خواهند شد.

یکی از مقامات مهاجرتی دولت ترامپ در ایالت کالیفرنیا در این خصوص اظهار کرد: «این بیشتر شبیه یک جنگ و نزاع میان دولت فدرال و ایالت کالیفرنیا است؛ کارفرمایان در صورت ارائه اطلاعات کارمندانشان درگیر یک پرونده قضایی خواهند شد.»

سازمان فدرال مهاجرت و گمرک آمریکا اعلام کرد ماموران این سازمان 212 نفر را به اتهام نقض قوانین مهاجرتی فدرال دستگیر کردند و به 122 شرکت در کالیفرنیای جنوبی برای بازرسی های بیشتر هشدار دادند. به ادعای این سازمان، 88 درصد افراد دستگیر شده محکوم به ارتکاب جرایم خشونت آمیز نظیر سوءاستفاه جنسی از کودکان و اتهامات مربوط به سلاح و تجاوز هستند.

سازمان فدرال مهاجرت و گمرک آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی به تشریح اقداماتش در زمینه دستگیری مهاجران غیرقانونی در لس آنجلس پرداخت و اعلام کرد افرادی در این خصوص دستگیر شده اند که برای امنیت ملی آمریکا و شهروندانش یک تهدید بزرگ به حساب می آیند.

انتهای پیام/

عملیات نیروهای امنیتی علیه مهاجر غیرقانونی در کالیفرنیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار