هواشناسی اعلام کرد:

بارش‌های استان مرکزی ۶۴ درصد کمتر از سال گذشته

میزان بارش‌ها هنوز ۶۴ درصد کمتر از میزان بارش بلند مدت استان مرکزی نسبت به سال گذشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  رضا مرادی مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: با بارش‌های دیروز میانگین بارش سال زراعی استان مرکزی به ۵۱.۱ میلیمتر رسید که با این وجود این میزان بارش از اول پاییز تا کنون هنوز ۶۴ درصد کمتر از میزان بارش بلند مدت استان می‌باشد.

مرادی افزود: سامانه بارشی فعال بر روی کشور دیروز و امروز موجب بارش‌های نسبتا خوبی در کشور و استان مرکزی شد.

وی اضافه کرد: بیشترین بارش‌ها از استان‌های کرمانشاه و کردستان گزارش شده است و میانگین مجموع بارش در استان مرکزی هم ۱۴.۱ میلیمتر بوده است.

  مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: بررسی و تحلیل نقشه‌های هواشناسی و تصاویر ماهواره حاکی است سامانه بارشی هنوز بر روی خاورمیانه فعال می‌باشدو تا روز دوشنبه موجب بارش یا رگبار باران و برف و وزش باد در برخی از نقاط کشور خواهد شد و از اواخر وقت دوشنبه از کشور عبور خواهد کرد.

وی بیان کرد: در استان مرکزی امروز بارش‌ها بصورت پراکنده و بارش‌ها در نواحی شمالی استان بیشتر خواهد بود؛ اما از فردا دامنه بارش‌ها توسعه پیدا خواهد کردوبر این اساس طی روز‌های یکشنبه و دوشنبه در برخی از ساعات بارش یا رگبار باران و در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش برف و در برخی از مناطق پدیده مه پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام / ج

بارش ها‌ی استان مرکزی هنوز از میزان بلند مدت کمتر است

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.