دادستان قم مطرح کرد؛

ورود دادستانی به وضعیت بهداشت تولید و عرضه موادغذایی و دامپزشکی استان

کاهه گفت:ورود دادستانی به وضعیت بهداشتی تولید و عرضه کنندگان مواد غذایی و مسائل زیست محیطی و دامپزشکی استان در راستای‌احقاق حقوق عامه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ مهدی کاهه ،دادستان قم ،گفت: ورود دادستانی به وضعیت بهداشتی تولید و عرضه کنندگان مواد غذایی و مسائل زیست محیطی و دامپزشکی استان در راستای‌احقاق حقوق عامه است.

وی یادآورشد:سیاست دستگاه قضایی قم در مواجهه با عرضه کنندگان متخلف در ابتدا آموزش و فرهنگ سازی با همکاری مراجع ذی ربط و در صورت تکرار ، تقاضای مجازات قانونی برای مرتکبین این گونه جرائم است.

وی افزود: عدم رعایت استاندارد در تولید و عرضه مواد غذایی غیربهداشتی از جمله به کار بردن رنگ ، اسانس و مواد غذایی غیر مجاز در مواد خوردنی و آشامیدنی و یا استفاده در مواد مصرفی لوازم بازی کودکان جرم و مستلزم برخورد قانونی است.

کاهه عنوان کرد: شعبه ویژه ای در دادسرا جهت رسیدگی‌به جرائم زیست محیطی ، دامپزشکی ، و بهداشتی اختصاص یافته و دستور تشکیل اکیپ های بازرسی با حضور نمایندگان ذی ربط و نماینده ویژه دادسرا صادر شده است.

وی ادامه داد : تا کنون از کارخانجات تولیدکننده مواد غذایی از قبیل سوسیس و کالباس ، کارگاه های بسته بندی چای و قهوه ، کارخانه جات تولید ارد ، کارخانه جات مواد شوینده و... و همچین از فروشگاه های عرضه کننده مواد غذایی همچون نانوایی ها ، شیرینی پزی ها ، آجیل فروشی‌ها ، آبمیوه فروشی ها و ... بازرسی و نتیجه به دادستانی گزارش شده است که با تعدادی از آنان برخورد قضایی صورت گرفته و پرونده قضایی آنان در شعبه تخصصی در حال رسیدگی‌است.

انتهای پیام/ح

تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به جرایم بهداشتی و دامپزشکی در دادسرای قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار