درس هايی از سبک زندگی فاطمی

شبكه راديويی معارف ويژه برنامه هايی را در ايام فاطميه و شهادت جانگداز حضرت فاطمه زهرا (س) تقديم شنوندگان می كند.

درس هايي از سبك زندگي فاطميبه گزارشحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛مجتبی تونه ای، مدیر شبكه رادیویی معارف، همزمان با فرا رسیدن دهه فاطمیه از پخش برنامه های این رسانه دینی در این ایام خبر داد.

این رادیو همزمان با فرا رسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه (س) اقدام به پخش زنده "همایش بزرگ فاطمیه " كرد .

همایش بزرگ "فاطمیه" در مدرسه علمیه امام موسی كاظم (ع) برگزار شد و رادیو معارف سخنرانی آیت الله العظمی جعفر سبحانی و حجت الاسلام والمسلمین محمدی ، نماینده ولی فقیه و ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه در این همایش را به طور زنده پخش كرد.

مدیر رادیو معارف گفت: پخش مراسم عزاداری حسینیه امام خمینی(ره) در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در برنامه "بر بال سخن"، شرح احادیث حضرت زهرا (س) در برنامه "محدثه" و تبیین ابعاد زندگی شخصیتی حضرت زهرا (س) در بیان حضرت امام خمینی (ره)و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در برنامه‌های "كلام امام" و "پیام ولایت" از جمله برنامه هایی است كه در این ایام از این رسانه ملی به روی آنتن خواهد رفت.

وی همچنین معرفی كتاب‌های فاطمی در برنامه «چراغ مطالعه» را از جمله برنامه هایی دانست كه در این ایام از امواج فضیلت و فطرت پخش می شود.

وی افزود: برای شب شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) برنامه " حدیث غربت" را طراحی كرده‌ایم كه به صورت زنده از ساعت 19:15 تا 20:50 به روی آنتن می‌رود. یادآوری مظلومیت‌های حضرت فاطمه زهرا (س)، جایگاه اجتماعی و شخصیت حضرت زهرا (س) قبل و بعد از حضرت رسول (ص) و غربت سیره فاطمی در خصوص حجاب و عفاف در جامعه بخشی از موضوعاتی است كه در این برنامه بیان خواهد شد.

تونه ای از پخش ویژه برنامه زنده " بانوی بی نشان " به مدت سه روز خبر داد و گفت: كارشناسان حوزه در این برنامه به موضوعاتی همچون؛ مقام و منزلت حضرت زهرا(س )نزد خداوند متعال،‌پیامبر اكرم(ص) و اهل بیت علیهم السلام و بررسی علل مظلومیت آن بانوی بزرگوار در عصر خود و عصر كنونی خواهند پرداخت.

وی افزود: بررسی و پاسخ به سوالات تاریخی و قرآنی شنوندگان و تبیین آیاتی كه در شان اهل بیت(ع) به خصوص حضرت زهرا (س) نازل شده است از جمله موضوعاتی است كه در برنامه های "پرسمان تاریخی" و "پرسمان قرآنی" مطرح می شود.

مجتبی تونه ای همچنین آشنایی با خطبه فدكیه را بسیار مهم دانست و گفت: شرح خطبه فدكیه در برنامه "شرح غربت" از جمله برنامه هایی است كه به مدت یك ماه از این رسانه دینی پخش می شود و در تلاش است كه شنوندگان را با مضمون متعالی آن آشنا كند.

مدیر رادیو معارف همچنین از پخش جنگ شبانه "شبستان" با موضوع الگوگیری از سبك زندگی فاطمی در این ایام خبر داد و گفت: سیره تربیتی حضرت زهرا(س) در برنامه زنده "به رنگ خدا" تبیین خواهد شد.

این برنامه از 28 بهمن، ساعت 30 دقیقه بامداد ضمن بررسی سیره فردی و عبادی بانوی نمونه عالم حضرت زهرا (س) به ضرورت الگو پذیری از ایشان در همه اعصار خواهد پرداخت. حجت الاسلام والمسلمین صدوقی كارشناس این برنامه خواهد بود.

وی در انتها از پخش زیارت حضرت زهرا (س) در روز شهادت آن بانوی بزرگوار خبر داد و گفت: سوگواران می توانند شنونده زیارت نامه آن حضرت ساعت 11 از رادیو معارف باشند.

انتهای پیام/

برنامه های رادیو معارف در ایام فاطمیه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار