باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

کدام فیلم‌ها متقاضی اکران نوروز 97 هستند؟/ رقابت تنگاتنگ میان کمد‌ی‌سازان

آثاری که اکران نوروزی شان پیگیری می‌شود، شاخصه هایی دارند که می تواند با فضای عید نوروز متناسب باشند؛ اما نباید از تنوع ژانر گذشت.

کدام فیلم‌ها متقاضی اکران نوروز 97 هستند؟/ رقابت شدید میان کمد‌ی‌سازانبه گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اکران نوروزی، آن هم در نوبت اول از اهمیت فراوانی برای سینما و صاحبان فیلم برخوردار است، اما اینکه چه فیلم‌ها با چه مضمون‌هایی در این برهه زمانی مهم اکران می‌شوند بستگی به کیفیت آثار و نظر نهایی شورای صنفی نمایش دارد.

جشنواره فجر طی چند روز گذشته با همه حواشی و نقاط ضعف و قوت خود به پایان رسید و فیلم هایی با ژانرهای متنوع فارغ از کیفیت آن ها در این رویداد فرهنگی و هنری نمایش داده شد؛ آثاری که حالا متقاضی اکران در نوروز 97 هستند اما فیلم‌های دیگری نیز از قبل آماده نمایش بودند که در جشنواره حضور نداشتند و در کنار دیگر فیلم‌های جشنواره خواهان اکران در این فصل‌اند.

در میان این فیلم‌ها و طبق خبرهای منتشر شده، حوزه هنری با 3 فیلم سینمایی «لونه زنبور» به کارگردانی برزو نیک نژاد، «لاتاری» ساخته محمدحسین مهدویان و «فیلشاه» به کارگردانی هادی محمدیان در این رقابت حاضر خواهند شد. اما «تگزاس» به کارگردانی مسعود اطیابی و «هزار پا» ساخته ابوالحسن داوودی دیگر متقاضیان اکران  نوروزی هستند.

همچنین طبق پیگیری‌های ما فیلمهای «لس‌آنجلس تهران»، «لاتاری»، «به وقت شام» ، «چهارراه استانبول»، «مصادره»، «فراری» و «دم سرخ‌ها» شاید از دیگر گزینه‌هایی باشند که در این فصل رنگ پرده را ببینند.

البته این آثاری که اکران نوروزی شان پیگیری می‌شود شاخصه هایی دارند که می تواند با فضای عید نوروز متناسب باشند اما نباید از تنوع ژانر گذشت. دیگر نکته قابل توجه، بررسی دیگر فیلم‌های سال 97 است که با توجه به تعداد محدود فیلم‌های پرفروش باید پیش بینی کرد فیلم هایی که از فروش بالایی برخوردار هستند، تنها در انحصار اکران نوروزی قرار نگیرند و در طول سال نیز اکران شوند.

از میان فیلم‌های متقاضی فیلم‌های «لس‌آنجلس تهران»، «لونه زنبور»، «تگزاس»، «هزارپا»، «مصادره» و «دم سرخ‌ها» محتوای طنز دارند و باید دید کدامیک موفق به اکران نوروزی می‌شود، چون طبیعتا اکران این حجم از فیلم کمدی در یک فصل منطقی و درست نیست. قاعدتا اگر فیلمی کمدی با مشخصه های فروش و جذب مخاطب تولید نشود، دست سینما در دیگر فصل ها خالی خواهد شد.

آن چیزی که از جشنواره فیلم فجر و فیلم‌های سینمای ایران می‌توان فهمید، این است که در ترکیب اکران نوروزی، «فیلشاه» می‌تواند نماینده سینمای کودک در اکران نوروزی باشد و حتی «تنگه ابوقریب» و «به وقت شام» نماینده سینمای در دفاع مقدس و مقاومت، همچنین «چهارراه استانبول»، «فراری» و «لاتاری» نماینده سینمای اجتماعی باشند که به نظر می‌رسد برای ترکیب اجتماعی، دفاع مقدس و مقاومت یکی را انتخاب کنند.

البته سعید سعدی تهیه کننده «دم سرخ ها» اعلام کرده منتظر آیین نامه جدید شورای صنفی نمایش است تا پس از دیدن آن تصمیم به درخواست اکران نوروزی این فیلم دهد.

علیرضا داوودنژاد نیز از کارگردانانی است که تقاضای اکران فیلم «فراری» در نوروز را داده است.

همچنین سازندگان «مغزهای کوچک زنگ زده» و «بمب، یک عاشقانه» دو فیلمی که گفته می‌شد در اکران نوروزی باشند، درخواست اکران نوروزی نخواهند داد و صاحبان آن ترجیح دادند فیلمهایشان را در زمان دیگری اکران کنند.

فیلم‌های «بدون تاریخ بدون امضا» به کارگردانی وحید جلیلوند و «پشت ابرها» جدیدترین ساخته مجید مجیدی هم از 25 بهمن اکران خود را شروع کرده‌اند. پیش‌بینی می‌شود اکران این فیلم‌ها تا نوروز 97 ادامه داشته باشد.

 

انتهای پیام/

 

پیش بینی فیلمهای سینماها در نوروز 97

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار