تا پایان سال ۹۷؛

تجهیز بیش از ۶۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی به سیستم‌های نوین آبیاری

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت:تا پایان سال ۹۷ بیش ۶۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛اسمعیل کریم زاده رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی در جلسه شورای ماده ۱۷ شرکت‌های سهامی زراعی و تعاونی‌های تولید با موضوع بررسی وضعیت استقرار نظام‌های بهره برداری طرح جامع رودخانه‌های مرزی استان که با حضور مدیر سازمان تعاون روستایی استان و سایر اعضای جلسه در سالن جلسات ساختمان شماره یک جهاد کشاورزی استان برگزارشد، اظهارکرد: از محل اعتبارات مهار آب رودخانه‌های مرزی استان تا پایان سال ۹۷ در حدود ۶۱ هزار و ۵۷۰ هکتار از اراضی استان به سیستم‌های نوین آبیاری تجهیز می‌شود.
کریم زاده افزود: شرکت‌های سهامی زراعی و شرکت‌های تعاونی تولید و شرکت‌های کشت و صنعت خصوصی در قالب نظام‌های بهره برداری به ایفای نقش می‌پردازند.
وی افزایش بهره وری عوامل و منابع تولید، افزایش درآمد بهره برداران کشاورزی، ساماندهی بهره برداران و اراضی خرد و پراکنده در اشکال گوناگون نظام‌های بهره برداری، افزایش کارایی و اثر بخشی نظام‌های بهره برداری موجود و توسعه کشاورزی صنعتی در جهت برخورداری حداکثری بهره برداران از ارزش افزوده محصولات کشاورزی و تکمیل زنجیره ارزش را از اهداف کلی نظام‌های بهره برداری عنوان کرد.
این مسئول با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه نظام‌های بهره برداری استان، خاطر نشان کرد:برای تسریع در امر توسعه نظام‌های بهره برداری در مناطق مستعد استان باید کمیسیون‌های رفع تداخل اراضی در شهرستان‌های مربوطه به صورت هفتگی تشکیل شود و مشکلات مربوطه هر چه سریعتر بررسی و برطرف شود.
لازم به ذکر است که شبکه تعاون روستایی استان دارای ۲۷۰ تشکل و اتحادیه در بخش کشاورزی از جمله باغداران، دامداران، زنبورداران، مکانیزاسیون بوده و دارای ۳۵۰۰ نفر عضو است.

انتهای پیام/ن.م


لزوم فراهم کردن زمینه های جلب مشارکت بهره برداران در قالب نظام های بهره برداری


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.