سیاوشی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

زبان ورزش و هنر زنان آسیب دیده را به زندگی باز می‌گرداند/ تعامل مجلس و بهزیستی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی

زبان هنر و ورزش زنان آسیب دیده را به زندگی برمی گرداند/تعامل مجلس و بهزیستی برای مقابله با آسیب های اجتماعینماینده مجلس شورای اسلامی گفت: ترویج زبان ورزش و هنر در دنیای امروز، از افزایش آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند و زنان آسیب دیده را به زندگی باز می‌گرداند.

طیبه سیاوشی نماینده مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: در گذشته تصور مردم و مسئولان بر این بود که هنر تنها می‌تواند یک شغل باشد و همچنین از ورزش نیز تنها به عنوان عاملی برای سلامتی جسم یاد می‌شد.

سیاوشی با بیان اینکه امروزه جایگاه هنر و ورزش تغییر پیدا کرده است، تصریح کرد: امروزه در جوامع مختلف هنر و ورزش به عنوان زبان مشترک و مورد پذیرش بسیاری از افراد برای بیان احساسات و همچنین راه حلی برای رفع مشکلات و آسیب‌ها به شمار می‌آیند.

وی با بیان اینکه ترویج زبان ورزش و هنر در دنیای امروز، از افزایش آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند، افزود: زبان هنر و ورزش زنان آسیب دیده را به زندگی باز می‌گرداند.

نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد:در حال حاضر این مسئله در جوامع گوناگون مطرح است که ورزش می‌تواند به ارتقای افراد در جنبه‌های مختلف از جمله شخصیت و افزایش اعتماد به نفس و تقویت روحیه کمک کند.

سیاوشی با تاکید بر نقش ترویج هنر و ورزش میان زنان در جهت جلوگیری از ابتلای آن ها به آسیب های اجتماعی، یادآور شد: به هر اندازه که به افزایش ظرفیت های هنر و ورزش توجه شود، به همان اندازه از وقوع آسیب های اجتماعی کاسته می شود و به این ترتیب مسیر کنترل و کاهش معضلات اجتماعی هموار خواهد شد.

وی اظهار کرد: برای زنان آسیب دیده، فراهم ساختن شرایطی که بتوانند در عرصه‌های هنری و ورزشی وارد شوند، بسیار اهمیت دارد، به همین منظور مجلس شورای اسلامی با همکاری سازمان بهزیستی کشور در تلاش است تا فضای مناسبی را در جامعه برای زنان آسیب دیده و همچنین سایر افراد در معرض آسیب های اجتماعی فراهم کند.

ضرورت توسعه امکانات حوزه هنر و ورزش برای جلوگیری از گسترش آسیب های اجتماعی

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در تهران شرایط بهتری به لحاظ امکانات، برای ورود زنان به عرصه های مختلف هنری و ورزشی وجود دارد و برای جلوگیری از افزایش آسیب های اجتماعی، باید به دنبال ایجاد و توسعه امکانات مورد نیاز برای سایر نقاط کشور باشیم.

سیاوشی با بیان اینکه زنان آسیب دیده مسائل و چالش‌های بسیار زیادی را پیش رو دارند، تصریح کرد: از آنجا که بسترهای اجتماعی در جامعه ما برای بازگشت این زنان به زندگی دوباره فراهم نمی‌شود و کلیشه‌های فکری و زبانی بسیاری نیز در خصوص طرد و عدم پذیرش آن‌ها در جامعه وجود دارد، به همین دلیل این افراد، آسیب‌های بسیاری را متحمل می‌شوند.

نماینده مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ارتباط میان بخشی بین دستگاه‌ها، وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مختلف نقش موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد و در مواجهه مردم با انواع آسیب‌های اجتماعی کارگشا است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار