پورکاظمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد:

ثبت نام ارشد پزشکی از ۳۰ بهمن آغاز می‌شود

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی گفت: ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد پزشکی ۹۷ از دوشنبه ۳۰ بهمن ماه آغاز می‌شود.

ثبت نام ارشد پزشکی از ۳۰ بهمن آغاز می‌شودمحمد حسین پورکاظمی رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی در گفت‌ و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به ثبت نام آزمون ارشد پزشکی ۹۷ گفت: ثبت نام این آزمون از روز دوشنبه ۳۰ بهمن ماه در سایت سنجش پزشکی آغاز می‌شود و تا ۱۳ اسفند ماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: دفترچه ارشد پزشکی از چهارشنبه ۲۵ بهمن ماه بر روی سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قرار گرفته است؛ داوطلبان می توانند نسبت به دریافت دفترچه آزمون اقدام و از جزئیات ثبت نام اطلاع پیدا کنند.

پورکاظمی به تعداد رشته های آزمون ارشد پزشکی اشاره کرد و افزود: در آزمون ارشد پزشکی  سال آینده ۸۰ رشته وجود دارد که در ۵۲ رشته گروه تقسیم بندی شده اند و داوطلبان برای از این رشته گروه ها انتخاب می کنند.

زمان برگزاری آزمون ارشد پزشکی ۹۷

وی با اشاره به ظرفیت پذیرش  آزمون ارشد پزشکی ۹۷ گفت: ظرفیت مورد نیاز برای ارشد دانشگاه‌های علوم پزشکی بر اساس نیاز خود اعلام می کنند که این ظرفیت در دفترچه شماره ۲ پس از ماه مبارک رمضان سال آینده در سایت سنجش پزشکی منتشر می شود.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی به زمان برگزاری آزمون ارشد پزشکی ۹۷ اشاره کرد و گفت: ۱۴ و جمعه ۱۵ تیر ۹۷ در ۲ نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود و داوطلبان می‌توانند در ۲ رشته ثبت نام و در آزمون شرکت کنند.

پورکاظمی با بیان اینکه آزمون ارشد پزشکی ۹۷ مشابه سال گذشته برگزار خواهد شد و تنها معدل در نتیجه آزمون تاثیر گذار خواهد بود، عنوان کرد: تا سال گذشته سوابق تحصیلی در نتیجه آزمون ارشد پزشکی تاثیر نداشت اما امسال بر اساس قانون مجلس و مصوبه شورای تحصیلات تکمیلی معدل ۲۰ درصد در نتیجه نهایی نمره آزمون  تاثیر خواهد داشت.

وی ادامه داد: افزون بر این سنجش پزشکی موظف شده است بر اساس مصوبه مجلس، پنج درصد سهمیه قبولی آزمون را به خانواده‌های جانبازان و ایثارگران اختصاص دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار پزشکی ، آزمون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار