برگزاری چهارمین مرحله طرح کندوی کتاب

چهارمین مرحله طرح کندوی کتاب با محوریت کتاب «روایتی ساده از ماجرایی پیچیده» اثر ابراهیم حسن بیگی در مدارس برگزار می‌شود.

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان از برگزاری چهارمین مرحله طرح کندوی کتاب با محوریت کتاب«روایتی ساده از ماجرایی پیچیده» اثر ابراهیم حسن بیگی در مدارس سراسر کشور خبر داد 

وی گفت: ترویج فرهنگ كتابخوانی و مهارت مطالعه مفید، تقویت انگیزه كسب معرفت و بصیرت اسلامی و انقلابی و مهارت‌های عملی زندگی به عنوان عناصر الگو، پیشتاز و محوری در ترویج مطالعه و كتابخوانی، ارتقای كمی و كیفی مطالعه و كتابخوانی و افزایش دسترسی به كتاب‌های خوب در فضای عمومی مدارس از اهداف این طرح است.

معاون فرهنگی تربیتی برادران دفتر مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: شناسایی و پرورش دانش‌آموزان مستعد جهت تبدیل شدن به عناصر فرهنگی فعال و كارآمد، متناسب با نیازهای تخصصی حوزه ترویج و توزیع كتاب خوب در كشور، سازماندهی و ایجاد شبکه‌ای منسجم و فعال از دانش‌آموزان، اولیاء و مربیان در راستای تبلیغ، ترویج و عرضه كتاب و سایر محصولات مهم جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و كمک به تعمیق معرفت و ارتقای سطح آگاهی در میان عموم مخاطبان به ویژه مربیان و كادر آموزش و پرورش با محوریت كتاب از دیگر اهداف این طرح می‌باشد.

زین العابدین با اشاره به اینکه طرح کندوی کتاب در سه سطح شبکه پشتیبان، قرارگاهی و دانش‌آموزی اجرا خواهد شد، خاطر نشان کرد: قیمت کتاب 15 هزار تومان بوده که در این طرح با تخفیف 30درصدی برای کلیه مخاطبان با هولوگرام 10 هزار تومانی عرضه می‌شود و مربیان، كمک مربیان و سرگروه‌های انجمن اسلامی از تخفیف 50درصدی بهره مند می شوند.

دانش آموزان عضو انجمن اسلامی و قرارگاه‌های مدرسه‌ای می‌توانند تا تاریخ ۲۰ اسفندماه با ارائه طرحی خلاقانه و اثرگذار برای ترویج کتاب، اعم از پادکست صوتی، روزنامه دیواری، تصویرسازی خاطرات کتاب، راه اندازی صفحه‌ای در شبکه‌های اجتماعی با محوریت مطالب کتاب یا وبلاگی در فضای مجازی، نوشتن نمایشنامه یا اجرای نمایش، کلیپ کوتاه و یا متنتی تحقیقی پیرامون خاطرات کتاب یا نقدی مکتوب بر محتوای کتاب به دبیرخانه این طرح در اتحادیه استان مرکزی در این مسابقه شرکت کنند.

اهدای جایزه نقدی به ۳۲ طرح برگزیده

وی با اشاره به اینکه به ۳۲ طرح برگزیده، هرکدام جایزه‌ای به ارزش ۱۰۰ هزار تومان اهدا می‌شود، تصریح کرد: مربیان نیز می‌توانند طرح‌های خلاقانه خود برای ترویج کتابخوانی، اعم از طراحی مسابقه، طرح‌های مطالعاتی و تولیدات چندرسانه‌ای را با محوریت همین کتاب تا تاریخ ۲۰ اسفند به دبیرخانه کندوی کتاب در اتحادیه استان مرکزی ارائه کنند که به ۳ طرح برگزیده، هرکدام جایزه‌ای معادل ۵۰۰ هزار تومان اهدا می‌شود.

معاون فرهنگی تربیتی برادران دفتر مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان ادامه داد: دانش آموزان علاقه مند می‌توانند پس از مطالعه کتاب، در قالب تکمیل کاربرگ پیوستی که تحت عنوان «کاربرگ کندوی کتاب" تهیه شده است، مطالب خود را به رشته تحریر درآورند. این کاربرگ در ۲ بخش گزارش کتاب و روایت کتاب، نظرات مطالعه کننده را جمع آوری می‌کند.دانش آموزان می‌توانند کاربرگ مرتبط با کتاب «روایتی ساده از ماجرایی پیچیده» را حداکثر تا تاریخ ۱۲ اردیبهشت ۹۷  ارسال کنند.

لازم به ذکر است کتاب «روایتی ساده از ماجرایی پیچیده» در قالب رمان نوشته شده و داستان پسری به نام «الیاس» را برای گروه سنی نوجوان روایت می‌كند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار