گزارش/

سلاح‌های فوق‌پیشرفته؛ رویایی که به واقعیت تبدیل شد

روند توسعه فناوری‌های جدید با سرعت باورنکردنی خود به تمام حوزه‌ها از جمله بخش نظامی ورود کرد که نتیجه آن تولید سلاح‌های فوق‌پیشرفته شد.

 به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ انسان‌هایی که روزی برای دفاع از خود از چوب و سنگ استفاده می‌کردند با توسعه فناوری توانستند سلاح‌های متفاوتی را بسازند، اما روند پیشرفت علم و تکنولوژی، آن‌ها را به سمت ساخت تجهیزاتی چون تانک‌ها و تفنگ‌ها سوق داد.

سرعت این روند، آرزوی بشر که روزی آن را دست نیافتنی می‌دانست به واقعیت بدل کرد و باعث شد تا تسلیحاتی چون جنگنده‌ها ساخته شوند، اما روند رشد علوم در تسلیحات نظامی نه تنها در این مقطع متوقف نشد، بلکه سرعتش بیش از پیش شد به نحوی که امروز تمام دنیا به فکر ساخت تجهیزات جدیدتر یا به عبارت بهتر فوق‌پیشرفته است.

سلاح‌های فوق‌پیشرفته؛ رویایی که به واقعیت تبدیل شد

طراحان نظامی که با ساخت هواپیما‌های جنگی به این باور رسیده بودند که قادر هستند تجهیزات پیشرفته‌تر را بسازند دست به کار شدند و به نتیجه‌های خوبی هم رسیدند که در این گزارش به معرفی ۱۰ سلاح فوق مدرن خواهیم پرداخت.

پای حشرات جاسوس به میدان نبرد باز شد

روزی بشر حتی تصور چنین پیشرفتی را در حوزه نظامی نمی‌کرد که تانک و پرنده بسازد، چه برسد به این که حشراتی را برای جاسوسی تربیت کند، اما به آن دست پیدا کرد و توانست حشرات روباتیک را به خدمت بگیرد؛ آن هم نه ربات‌هایی که خود انسان آن را ساخته باشد بلکه حشره‌های زنده را به ربات تبدیل کرد.

در این پروژه که توسط برخی قدرت‌های نظامی انجام شده، سیستم ربات حشره مانند یک حشره طبیعی است؛ در این نوع حشره‌ها مدار‌های متنوع الکترونیکی وجود دارد و جریان‌های الکترونیکی خاص می‌تواند ماهیچه‌های حشره را تحریک و به پرواز درآورند؛ نکته جالب در خصوص حشرات فوق این است که قادر هستند به راحتی کار جاسوسی را انجام و به راحتی توسط جی پی اس آن‌ها را کنترل کرد و از دیگر مزیت‌های این ربات اندازه کوچک است قابلیت شناسایی آن را از بین می‌برد.

سلاح‌های فوق‌پیشرفته؛ رویایی که به واقعیت تبدیل شد

در حشره رباتیک مدار‌های الکترونیکی قبل از دوران دگردیسی در بدن موجود قرار می‌گیرد تا بافت‌های داخلی بدن حشره اطراف مدار‌ها رشد کند؛ این روش موجب می‌شود تا طراحان بتوانند یک یا چند سنسور مانند میکروفون یا دوربین را در بدن این حشرات قرار دهند.

این جاسوس‌ها توسط برخی کشورها، چون آمریکا مورد آزمایش اولیه قرار گرفتند و این آزمایش‌ها موفقیت آمیز هم بوده و می‌توان امروز از آن‌ها در ماموریت‌های استفاده کرد.

وحشت؛ سلاح آینده میدان‌های نبرد

روزی که بشر تفنگ ساچمه‌ای را ساخت، شاید فکر نمی‌کرد اسلحه‌های با قابلیت نواخت تیر بالا ساخته شود، اما امروز متوجه شده که این توان را دارد که سلاح‌هایی پیشرفته‌تر از آنچه که ساخته را بسازد که یکی از آن‌ها تفنگ دارای قابلیت گریز از مرکز است که تحولی بزرگی را در میدان‌های نبرد ایجاد خواهد کرد.

سلاح‌های فوق‌پیشرفته؛ رویایی که به واقعیت تبدیل شد

این اسلحه که به DREAD یعنی وحشت معروف است با چرخش یک صفحه با سرعت بالا نیروی گریز از مرکز را ایجاد و با همین روش گلوله را به سمت هدف شلیک می‌کند؛ این روش جدید باعث شده تا پیشرانه‌ای که در سلاح‌های امروزی وجود دارد حذف شود و در نتیجه آن سلاح نه ضربه و نه عقب‌نشینی داشته باشد که مزیتی بزرگ محسوب می‌شود.

این سلاح با قابلیت گریز از مرکز قادر است تعداد زیادی تیر با کالیبر‌های ۳۰ و ۵۰ میلی‌متری را با سرعت بالا شلیک کند که همین موضوع وحشت را گزینه مناسبی برای جایگزینی تیربار‌های امروزی کرده است.

تور سیستم نمایش دهنده متحرک لیزری برای پهپاد‌ها

امروز علم با سرعت بالای خود موجب شده تا فناوری‌های پیشرفته چون پرتو‌های لیزری وارد چرخه ساخت تسلیحاتی نظامی شود که نتیجه آن ساخت انواع ادوات لیزری مانند سیستم نمایش دهنده متحرک لیزری با انرژی بالا با قابلیت هدایت انرژی بود که ساخت و کار ارتقای آن امروز در دستور کار است.

این سیستم که توان تخریب با پرتو‌های لیزری ۱۰ کیلوواتی را دارد، در حال حاضر بر روی یک وسیله‌ نقلیه تاکتیکی سوار شده و این قابلیت را به وجود آورده که بتواند اهداف پرسرعت چون خمپاره‌ها، راکت‌ها و پهپاد‌ها را رهگیری، هدف گیری و منهدم کند.

سلاح‌های فوق‌پیشرفته؛ رویایی که به واقعیت تبدیل شد

از سوی دیگر سوار شدن این سلاح بر روی یک وسیله نقلیه باعث شده تا منبع انرژی آن به راحتی با خود سلاح حمل شود که منجر به شلیک‌های بیشتر با دقت بالا و هزینه کمتر شده است؛ امروز کشور‌های سازنده این سلاح برنامه ارتقای آن تا ۱۰۰ کیلووات را دارند.

تحول بزرگ توپ‌های میدان جنگ با توپ مغناطیسی

شاید شلیک توپ نصب شده در بدنه کشتی را در فیلم‌هایی چون دزدان دریایی به یاد داشته باشیم و بعد از آن توپ‌ها با بر روی عرشه کشتی نصب شدند، اما باز هم طراحان به فکر طراحی توپی در بدنه کشتی‌های جنگی افتادند، اما با تفاوتی بزرگ که در این توپ‌ها به جای باروت از انرژی الکترومغناطیسی استفاده شود که نتیجه آن ساخت توپ ریلی EM شد.

سلاح‌های فوق‌پیشرفته؛ رویایی که به واقعیت تبدیل شد

در این توپ همان فرایند قدیمی شلیک گلوله فلزی وجود دارد، اما دیگر خبری از پیشرانه برای شلیک گلوله نبود، بلکه دو ردیف آهن‌ربای رسانا با ایجاد جریان الکترومغناطیسی وظیفه شلیک گلوله را برعهده گرفتند و همین موضوع باعث شده گلوله توپ با سرعت ۸ ماخ شلیک شود.

این توپ ریلی با سرعت باورنکردی در شلیک قادر است اهداف را در فاصله ۱۸۰ کیلومتری و با سرعتی حدود ۱۰ هزار کیلومتر منهدم کند.

تحول دنیای اسلحه‌ها با سلاح متوقف کننده پرسنل

شاید خیلی‌ها فیلم پیشتازان فضا و انواع اسلحه آن را دیده باشند؛ یکی از این گروه‌ها طراحان تسلیحات نظامی بودند که آرزو داشتند تا روزی اسلحه‌ای شبیه تفنگ فَیسر که در این فیلم بود را بسازند و با ساخت اسلحه PHASR این آروز محقق شد تا دیگر در میدان نبرد کسی کشته نشود بلکه بی‌هوش و اسیر شود.

سلاح‌های فوق‌پیشرفته؛ رویایی که به واقعیت تبدیل شد

این اسلحه به جای گلوله از دو لیزر با طول امواج مختلف بهره می‌برد که امواجی غیرمرگبار، اما با قدرت بالا تولید می‌کند و فقط باعث کوری و بی‌هوشی مقطعی دشمن می‌شود؛ البته PHASR به یک لیزر دوم مجهز شده که کار مسافت‌یابی را انجام می‌دهد تا نیروی عمل کننده بتواند با سنجش فاصله دشمن؛ آن‌ها را زمین‌گیر کند.

اسلحه لیزر الکترون آزاد

در ادامه روند ساخت تسلیحات لیزری این بار طراحان به سمت سلاحی رفتند که قادر است امواج با قدرت ۱ مگاوات را به سمت هدف شلیک کند و نام آن را لیزر الکترون آزاد گذاشتند؛ لیزر الکترون آزاد این توان را داشت با قدرت امواج خود یک صفحه‌ی فولادی به قطر ۵٫۵ متر را در یک ثانیه ذوب کند.

سلاح‌های فوق‌پیشرفته؛ رویایی که به واقعیت تبدیل شد

این سلاح که روی ناو نصب می‌شود و به جرات می‌توان آن را اشعه‌ی مرگبار آینده نیروی دریایی نامید همراه با طول موج‌های مختلف با تزریق الکترون‌های آزاد به نوک اسلحه امکان وقوع انفجار‌های عظیم را فراهم خواهد کرد؛ نکته قابل ذکر این است که در حال حاضر طراحان این سلاح را به قدرت ۵۰۰ کیلوولت رسیده اند که این نشان می‌دهد تا دستیابی به قدرت نهایی راه زیادی نمانده است.

اسلحه لیزری که با کمترین هزینه بیشترین خسارت را به بار می‌آورد

در بین سلاح‌های لیزری شاید کمتر مدلی باشد که با هزینه نیم دلاری برای هر شلیک ساخته شده باشد، اما تفنگ لیزری LaWs این گونه عمل می‌کند؛ این سلاح جنگ افزاری جدید در میدان نبرد است و توانایی انهدام موشک ها، هواپیما‌های بدون سرنشین و حتی غرق کردن کشتی‌ها را نیز دارد.

سلاح‌های فوق‌پیشرفته؛ رویایی که به واقعیت تبدیل شد

سلاح‌های فوق‌پیشرفته؛ رویایی که به واقعیت تبدیل شد

طراحان این سلاح که قدرت شلیک اشعه ۳۰ کیلوواتی را دارد پس از ساخت در نظر دارند تا با تکمیل نهایی، این تفنگ را در ابتدا جایگزین سلاح‌های دید مستقیم کنند و پس از ارتقا و کوچک کردن؛ از آن در جنگنده‌ها نیز استفاده کنند، البته این سلاح در صورت تکمیل گزینه مناسبی برای جایگزینی موشک‌ها است.

تفنگ کامپیوتری جایگزین سلاح‌های انفرادی

همه می‌دانند که با وجود ارتقای سلاح‌های امروزی، باز هم این تجهیزات خطای بالایی در هدف‌گیری دارند و این موضوع طراحان را به فکر فرو برد تا سلاحی بسازند که درصد خطا را به حداقل برساند؛ آن‌ها متوجه شدند که اگر از ریزتراشه‌ها و فناوری کامپیوتری بهره ببرند موفق خواهند بود، پس به این سمت حرکت کرده که نتیجه آن جنگ‌افزار مایل مَیکر شد.

این تفنگ قادر است برخلاف دید یک تک تیرانداز با سنجش سرعت باد، دما و دیگر داده‌های جوی مکان دقیق اصابت گلوله را مشخص کند و از این رو سلاح توانسته هم کار تیرانداز را بسیار آسان کند و هم امکان تیراندازی‌های دقیق در کمترین زمان را فراهم کند.

سلاح‌های فوق‌پیشرفته؛ رویایی که به واقعیت تبدیل شد

با ساخت این سلاح اتفاقی بزرگ هم در بین سربازان عادی هم رخ داده و آن‌ها از این پس قادر خواهند بود بدون طی کردن دوره‌های تخصصی تک تیراندازی برد بیش از ۷۰ درصد شلیک‌های خود را به بالای یک مایل برسانند که این موضوع یک رکورد محسوب می‌شود.

در مایل مَیکر همچنین می‌توان با نصب یک بی‌سیم وضع موجود در میدان نبرد را به صورت تصاویر ویدیویی در اختیار فرماندهان و پرسنل پشتیبانی قرار داد.

شوالیه سیاه میدان‌های نبرد

با پیشرفت تکنولوژی ساخت تجهیزاتی مانند پرنده‌هایی که دیگر برای پرواز نیاز به خلبان نداشته باشند در دستور کار قرار گرفت و پهپاد‌ها ساخته شدند، اما ماجرا به همین زمان ختم نشد و طراحان در حوزه زمینی هم فکر طراحی چنین تجهیزاتی را در سر می‌پروراندند.

طراحان نظامی تحقیقات فراوانی کردند تا توانستند اولین ربات‌های زمینی را در قالب سیستم‌های رباتیک نظامی پیشرفته ماژولار بسازند؛ ربات‌های این سیستم خودرو‌های کوچک زنجیری هستند که سلاح‌های متعددی در آن قرار می‌گیرد و به سنسور‌های تشخیص دهنده حرکت، دوربین‌های دید در روز و شب، سیستم کشف آتش دشمن و قابلیت‌های فراوان دیگر مجهز است که آن را به یک ماشین کشتار همه کاره تبدیل کرده است.

سلاح‌های فوق‌پیشرفته؛ رویایی که به واقعیت تبدیل شد

یکی از ربات‌های این سیستم که تانکی کوچک است شوالیه سیاه نام دارد که به ربات قاتل هم معروف شده و تمامی قابلیت‌های یک تانک معمولی را در خود جای داده با این تفاوت که در تانک‌های معمولی انسان وظیفه هدایت و آتش را به عهده دارد، اما در شوالیه سیاه همه امکانات اتوماتیک است و همین موضوع قدرت مانور و تلفات انسانی را کاهش داده است.

تحولی عظیم در ساخت تجهیزات با استتار تطبیق پذیر

روزی ساخت ادوات امروزی آرزو بود، اما با الهام گرفتن از طبیعت این تجهیزات ساخته شدند، پس برای طراحی تجهیزات آینده هم حتما الگویی چون فیلم‌ها وجود دارد؛ شاید کمتر کسی تصور می‌کرد روزی استتاری که در فیلم غارتگر وجود داشت روی تسلیحات نظامی نصب شود تا این تجهیزات از دید دشمن پنهان شود، اما شرکت ساخت تسلیحات نظامی و فضایی BAE Systems این کار را کرد.

سلاح‌های فوق‌پیشرفته؛ رویایی که به واقعیت تبدیل شد

سلاح‌های فوق‌پیشرفته؛ رویایی که به واقعیت تبدیل شد

این شرکت توانست تکنولوژی جدید سیستم ADAPTIV را اختراع کند؛ تکنولوژی‌ای که با طرح‌های شش ضلعی خود عامل مناسبی برای پوشاندن سطح خارجی خودرو‌های جنگی است؛ سیستم ADAPTIV از لحاظ دمایی؛ خود را با محیط اطراف تطبیق می‌دهد؛ این ویژگی علاوه بر این که باعث می‌شود تا عملکرد سنسور‌های حرارتی رادار‌های دشمن منحرف شود، موجب می‌شود خودرو زرهی برای گمراه کردن نیرو‌های دشمن تصاویر حرارتی خودرو‌های دیگر یا حتی حیوانات و مناظر طبیعی دیگر را شبیه سازی کند.

سلاح‌های فوق‌پیشرفته؛ رویایی که به واقعیت تبدیل شد

با این تکنولوژی اداوات نظامی می‌توانند به سرعت با محیط اطراف ترکیب شوند به نحوی که سیستم‌های تشخیص گرمایی مادون قرمز دیگر نتوانند سلاح را شناسایی کنند و از طرف دیگر این سپر استتاری قادر است با نشان دادن علائم گرمایی خاص نیرو‌ها و خودرو‌های جنگی خودی را از نیرو‌های دشمن متمایز کند.

با ورود تجهیزات جدید و فوق‌پیشرفته به میدان‌های نبرد نه فقط تحولی بزرگ در جنگ‌ها رخ خواهد داد، بلکه برای مهم‌ترین چالش این میدان‌ها یعنی کاستن از تلفات انسانی راه‌کار مناسبی است، اما از طرف مقابل این موضوع خوی جنگ‌طلبی برخی کشور‌های جهان که همیشه دوست دارند پای خود را در هر مسئله‌ای باز کنند بیشتر می‌کند؛ باید زمان داد و دید که در آینده چه پیش خواهد آمد.

گزارش از امین ملکیان

انتهای پیام/

برچسب ها: قدرت نظامی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۲ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
خدمت همه دوستان عرض کنم که منم همچون شما از دیدن کلیپهای مربوط به تجهیزات جدید ایران لذت بردم اما از اینکه از سالهای گذشته تا الان خیلی از تروریستهای بین الملی در قالب کیس های گوناگون همیشه سعی در خراب کردن ایران رو داشتن و هزینه های اونها رو هم خوب میدونید کدوم کشورهایی که با وجود اینکه هفتاددرصدمردمش شیعه هستن اما یک خاندان زورگو وبی رحم توسط حمایت کشور استعمارگر در راس قدرت اومد و تا الان هم دارن میبرن و به مردم بی گناه ظلم میکنند اما بحث بر دعوای ایران و آمریکا نیست بلکه بحث بر چپاولگری و خواستار قدرت ابدی بودن در منطقه ماست که بعد از آمریکا چندتادیگه هم کمکشون میکنند تا بلکه چیزی نصیبشون بشه البته درسته که الان با داشتن سلاحهای لیزری که در کلیپ دیدیم مثلا قدرت بالایی دارند خوب هرکی این سلاحها و ناوهای بزرگ رو که روش تجهیز میشن داشته باشه که میتونه کمتر از یه ماه به آرزوش برسه و بابت همین حسابی از هر منطقه که میخواد نفت و گاز و دریای بیکران از موادزیززمینی نایاب مثل اورانیوم و باریون کوروم مس و یا اصلا سنگ معدن اآهن یا .....که واسه هزار سالش میتونه تامین بشه اما چرا انجام نمیده؟؟خوب جواب اینه که واسه برنده شدن باید قدرت نظامیش درجه یک که فقط خودش داشته باشه رو بدون هیچ محدودیت زمانی و یا تغیر در شرایط داشته باشهکه بدبختانه مثل اینکه هرجور که حساب کنه یا اگه همه دنیا هم همراهیش کنن واسه انرژی بالایی که سلاحهای لیزریش میخوان باید حداقل سه تا نیروگاه اتمی یا وسط خلیج فارس داشته باشن که این غیرممکنه و یا باید مولدهای قدرتمند تولید برق با ولتاژ بالا داشته باشند که اینم خود مولد باید از نظر سوخت تامین باشه تازه یه دونه منظورم نیست بلکه باید حداقل هزاران ژنراتور یا مولد رو با خود داشته باشه به همراه سوختهای مصرفیشون که اینم به نظر منی که تخصصی در این موارد ندارم ممکن نیست و دست آخر هم اینو بگم که ایران عزیزمون هم با داشتن افراد باهوش و متخصص و خبره در مسایل امنیتی و داشتن سلاحهای فوق لیزری تخریب کننده ماهواره های نظامی و ابزارهای مدرن هوشمند مخابراتی که در راه دادن به تجهیزات لیزری یا موشکی کارآمد داره مطمین باشید که اونها حتی توان خارج شدن از منطقه خودشون رو ندارن و نمیتونن واسه نیروهای مرتبط در منطقه های عربی هودشون کمکی بفرستن قبل از اینکه ازبین برن و این طور میشه که شلیک یا استفاده از چیزهایی که دارن واسشون توهم و رویایی دست نیلفتنی میشه این رو هر ایرانی باشرفی که حتم داشته باشه به قدرت خودش ایمان میاره وبهش باور داره چون توی خون خودش جوش میخوره.
Iran (Islamic Republic of)
بروک
۱۳:۱۷ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
ایووووووول
Iran (Islamic Republic of)
مهاجر
۰۲:۵۶ ۱۱ شهريور ۱۳۹۸
وقتی این تکنولوژیها با این توضیح دقیق و کارشناسانه بارگذاری میشه مطمئنا و یقینا اگر خود تکنولکژی را نداریم ولی مشابه بومی آنرا داریم ، شک نداشته باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۲ ۰۶ تير ۱۴۰۱
Iran (Islamic Republic of)
شادمهر
۱۹:۲۵ ۱۰ مرداد ۱۳۹۸
در جواب یکی از دوستان گرامی باید بگویم که البته قدرت خدا مافوق همه قدرتهاست اما خداوند اراده کرده تا مومنین خودشان دست به کار شوند و هر اندازه ای که می توانند آمادگی کسب کنند. پس از آن خداوند از طریقی که بخواهد یاری خود را به مومنین می رساند. خداوند می توانست یک کشتی آماده برای حضرت نوح علیه السلام بفرستد اما دستور ساخت کشتی را به حضرت نوح علیه السلام ابلاغ کرد. خداوند می توانست طبق خرما را در اختیار حضرت مریم سلام الله علیها قرار دهد همانطور که قبلا طبق میوه برای او می فرستاد اما در هنگام زایمان که حضرت مریم در سختی زیادی بود ابتدا درخت خشکیده خرما بصورت درخت میوه دار درآمد ولی به حضرت مریم دستور داد تا درخت خرما را تکان دهد تا برایش خرما بریزد. پس ما هم باید شروع کنیم وگرنه در جنگهای احتمالی غافل گیر خواهیم شد. اگر به جوانهای کشور میدان بدهیم حتما موفق می شویم. اینجانب که با جوانهای اروپایی از نزدیک آشنایی دارم بدون تعصب می گویم که جوانهای ایرانی از نظر هوش و ذکاوت و خلاقیت با جوانهای اروپایی برابری می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۲۱:۲۲ ۰۳ تير ۱۳۹۸
خیلی باحال بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۰۸ خرداد ۱۳۹۸
آمریکا و ترامپ هیچی نیستن
United States of America
صادق
۱۵:۱۷ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
تا میتوانیم می جنگیم ...تا پیروز شویم..چه در تحریم چه در جنگ
United States of America
ناشناس
۰۰:۱۴ ۲۲ فروردين ۱۳۹۸
ننگبر ترامپ
Singapore
ناشناس
۲۱:۰۴ ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
باید زمان داد و دید که در آینده چه پیش خواهد آمد ؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۰:۲۰ ۰۷ تير ۱۳۹۷
آمریکا باس بره بمیره
United States of America
ناشناس
۰۱:۵۲ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
من میتوانم همه برنامه های امریکا را هک کنم وبه مسیر بیگانه هدایت شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۴ ۱۲ مهر ۱۳۹۷
مگه بلدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۵ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
آمریکا درحال نابودی است وچین وهند جای آنرا میگیرند.انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۰:۲۳ ۰۷ تير ۱۳۹۷
چرا هند؟؟؟؟!!؟
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۰۱:۱۰ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
هیچکدام از اینها به قدرت و اراده خداوند نمیتونه غلبه کنه
Iran (Islamic Republic of)
حامد غفوری
۱۹:۳۲ ۱۷ مرداد ۱۳۹۷
دقیقا همین طور است...
Netherlands
ناشناس
۰۳:۲۱ ۲۰ شهريور ۱۳۹۷
درود بر شما من هم با شما موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
آمریکا به جای ساختن این سلاحها به فکر پول خود باشد که روز به روز گرانتر میشود.
United States of America
ناشناس
۲۲:۰۱ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
با آرزوی پیشرفت های روز افزون کشور عزیزم ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
چی شده
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۲۱:۴۹ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
هواپیما مسافری نرمال آرزوست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۷ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
اینکه دیگه روسی نبود.
ضمنا" ما به قطار راضی هستیم.برای کشور هم بهتره چون میتونیم بسازیم و مجبور نیستیم بخریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۵ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
امریکا چی داره اینقدر واسه ایران قلدری میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
از اطلاعات سودمندتون سپاسگزارم, به نظر من موشک درسته که خوبه ولی دیگه از لیزر که هم هزینه کمتر و هم دردسر کمتری دارد بهتر نیست استفاده شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
مرگ بر امریکا،به یاری خدا ماهم عقب نمیمانیم
تا نابودی اسراییل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
آمریکا فقط بلده قپی بیاد
Iran (Islamic Republic of)
قیسر
۱۹:۳۲ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
آمریکایی ها عوض ساختن این همه وسیله برای جنگ فکرشون رو بزارن برای ساختن دنیای بهشتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
به جای این فکر به فکر ایجاد کار واشتغال باشیم صنعت را توسعه دهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
آمریکا غارتگر هست و غارتگر هم به دنبال سلاح قوی تر برای غارتگری بیشتر هست.
United States of America
ناشناس
۱۷:۲۲ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
تشکر می کنم از اطلاعات سودمند مقاله موجود . ممنون
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۰:۱۸ ۰۷ تير ۱۳۹۷
آمریکا باس بره به جهنم وبمیره
United States of America
ناشناس
۱۴:۱۲ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
مرگ برآمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
مرگ برآمریکا
United States of America
ناشناس
۲۱:۳۰ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
زنده باد ایران و ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
خدا فقط صبر بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
خداکنه مسافرها سالم باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
خداکنه مسافرها سالم باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
خداکنه مسافرها سالم باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
خدایا خودت کمکشون کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
لیزر FEL که در این مقاله آمده خطرناکترین اسلحه آمریکا است. فعلا ابعاد این لیزر آن قدر بزرگ است که کاربرد تاکتیکی ندارد اما به زودی به ابعاد مطلوب می رسد و این لیزر به دلیل طول موج قابل تغییر، می تواند اهداف را در فضا با قدرت گیگاوات هدف قرار بدهد از روی زمین و این یعنی پا گذاشتن به دوره معدن کاری فضایی و از نظر نظامی هم پایان دوره موشک های بالستیک که مخفی کاری ندارند از نظر اپتیکی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
در دنیای امروز یقینا بایستی بدون توجه به غربیها روزبروز توان دفاعی وتسلیحاتی خودمون رو ارتقا داده وانشاااا جوانان متعهد ومتخصص ایران عزیز توان تسخیر هر دانش وعلمی رو دارند .زنده باد ایرانم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد
۱۱:۳۷ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
در دنیای امروز یقینا بایستی بدون توجه به غربیها روزبروز توان دفاعی وتسلیحاتی خودمون رو ارتقا داده وانشاااا جوانان متعهد ومتخصص ایران عزیز توان تسخیر هر دانش وعلمی رو دارند .زنده باد ایرانم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
اگر انسان بخواهد میتواند خداوند تواناییهای بیشماری در انسان گذاشته
Iran (Islamic Republic of)
حسام
۱۱:۰۶ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
گزار ش و مطالب عالی بود .ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
خلیل شکوری اسنق
۱۰:۵۲ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
انسان به فکرحذف کشتارباشدواین ابزارهای مخرب راروزبه روزوحتی به یکباره حذف وبه قلم وزبان تبدیل کندودرصلح وآرامش باشد.
Iran (Islamic Republic of)
خلیل شکوری اسنق
۱۰:۵۲ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
انسان به فکرحذف کشتارباشدواین ابزارهای مخرب راروزبه روزوحتی به یکباره حذف وبه قلم وزبان تبدیل کندودرصلح وآرامش باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
حشرات جاسوس جالب بود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
تفنگ کامپیوتریه عجب چیز خفنی بود کیف کردم عاااااااااااااالی بود
Iran (Islamic Republic of)
دلاوری
۰۹:۴۶ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
با اینا به راحتی میشه هر کاری کرد به نظرم ما هم نباید از نظر دفاعی عقب بمونیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
بله بدرستی که جهان ،باسرعت به سوی پیشرفت در همه عرصه ها میتازد و هر روز شاهد سلاحها و تجهیزات و امکانات جدیدتر و بروزتری خواهیم بود و اگر ما دست نجنبانیم باز هم وابسته خواهیم شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
بله بدرستی که جهان ،باسرعت به سوی پیشرفت در همه عرصه ها میتازد و هر روز شاهد سلاحها و تجهیزات و امکانات جدیدتر و بروزتری خواهیم بود و اگر ما دست نجنبانیم باز هم وابسته خواهیم شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
وای خیلی عالی بود مخصوصا حشرات جاسوس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
انشالله نابودی اسرائیل والسعود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۱ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
مرگ بر امریکای خائن
آخرین اخبار