دیابت چه بلایی بر سر جنین می‌آورد؟

با توجه به اینکه پیشگیری و کنترل دیابت در بارداری ضروری است دیابت بارداری سبب ماکروزومی جنین می‌شود.

بلایی که دیابت بر سر جنین می‌آوردبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،مهران زمان‌زاده متخصص بیماری‌های غدد و داخلی در ارتباط با تأثیر دیابت بر روند بارداری زنان اظهارداشت: امروزه بیشتر زنان مبتلا به دیابت حاملگی کودکان سالمی بدنیا می‌آورند چراکه پزشک معالج بیمار را تحت نظر گرفته و قند خون با استفاده از رژیم درمانی و ورزش و در صورت لزوم تزریق انسولین در حد طبیعی نگه داشته می‌شود.

وی افزود: در صورتی‌که دیابت بخوبی کنترل نشود می‌تواند عواقبی جدی برای مادر و کودک به همراه داشته باشد.بنابراین توجه به این موضوع باید مد نظر مادران و پزشکان قرار داشته باشد.

متخصص بیماری‌های غدد و داخلی با بیان اینکه در بیشتر زنان باردار مهمترین نگرانی این است که قند خون زیاد سبب بالا رفتن قند خون جنین شود، ادامه داد: در این صورت لوزالمعده جنین باید برای سوزاندن گلوکز اضافی انسولین بیشتری ترشح کند.

زمان‌زاده خاطرنشان کرد: مجموعه این اتفاقات سبب می شود بدن جنین چربی بیشتری تولید کرده و وزن جنین به‌ویژه در بالا تنه افزایش یابد و این شرایط می‌تواند منجر به ماکروزومی شود.


بیشتر بخوانید:۱۰ درصد ایرانی‌ها شور شیرینی را در آوردند! + فیلم


وی با بیان اینکه دیابت بارداری به شرایطی گفته می‌شود که افزایش قند خون برای اولین بار، در طی دوران بارداری دیده شود،‌گفت: دیابت بارداری، در برخی از بارداری‌ها بروز می‌کند. علت دقیق دیابت باردای مشخص نیست و با توجه به عوارضی که دیابت برای جنین و مادر باردار می‌تواند داشته باشد، پیشگیری و کنترل دیابت در طی دوران بارداری ضروری است.

 دیابت بارداری یک نوع از بیماری دیابت است که در طی دوران بارداری در زنان بروز می کند و معمولا بعد از تولد نوزاد برطرف می‌شود. دیابت بارداری در 3 تا 6 درصد زنان باردار دیده می شود و معمولا در سه ماهه دوم بارداری شروع می‌شود و. علائم شایع دیابت بارداری شبیه سایر نشانه های مرتبط با بارداری است. لذا تشخیص آن سخت است.

منبع:فارس

انتهای پیام/

بلایی که دیابت بر سر جنین می‌آورد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار