استان کرمان در حال حاضر قطب تولید فولاد در کشور است

استاندار کرمان گفت: زنجیره فولاد استان کرمان تکمیل شده و اکنون قطب تولید فولاد در کشور می‌باشیم.

استان کرمان در حال حاضر قطب تولید فولاد در کشور استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ استاندار کرمان «علیرضا رزم‌حسینی»  امروز ٢٨ بهمن ماه در مراسم افتتاح ٤٠ پروژه فنی و آغاز تصویربرداری از سریال خانه مادری با اعتباری بالغ بر ١٥٠ میلیارد ریال با بیان این‌که کرمان، استانی پهناور با ثروت‌های مادی و معنوی فراوان اظهار کرد: سرمایه‌های اجتماعی یکی از ثروت‌های معنوی است که متأسفانه کمتر به این موضوع پرداخته شده این در حالی است که کشورهای توسعه‌یافته به این موضوع توجه ویژه ای دارند.

وی با بیان این مطلب که با جوانان تحصیل‌کرده و مردم هوشمند می‌توانیم کشور را بسازیم، تصریح کرد: باید به سمت مردمی کردن امور رفته و دولت فقط به وظایف خود عمل کند، اینگونه می‌توانیم کشور را توسعه یافته کنیم.

استاندار کرمان از سنگلاخ‌هایی که در مسیر مردمی کردن اقتصاد وجود داشته سخن به میان آورد و خاطرنشان کرد: استان کرمان که واردکننده برق در گذشته بود، هم‌اکنون به صادرکننده برق تبدیل شده است.

وی از صادرات 450 میلیون دلار تولیدات دانش‌بنیان استان برای نخستین بار خبر داد و گفت: زنجیره فولاد استان کرمان تکمیل شده و اکنون قطب تولید فولاد در کشور می‌باشیم.

رزم‌حسینی با بیان این مطلب که طرح انتقال آب حدود ٤٠ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار کرد: کرمان استانی تاریخی است و دارای ٦٠٠٠ سال قدمت است، هم‌چنین اکتشافات اخیر نیز گواه این مسأله خواهد بود و این مهم نیز می‌تواند به ظرفیت‌های گردشگری استان نیز اضافه کرد.

وی گفت: باید کاری کنیم که فضای کشور و استان برای انجام کارها به فضای وحدت و همدلی تبدیل شود که در این راستا باید از همه ظرفیت‌های خود نهایت استفاده را کرد.

استاندار کرمان از وجود تسهیلات ارزان‌قیمت برای اشتغال جوانان در استان سخن گفت و یادآور شد: سال ٩٥، طلایی‌ترین دوران ایجاد اشتغال پس از انقلاب اسلامی بود به طوری که ٤٦ هزار شغل را ایجاد کردیم و امسال نیز به٩٢ درصد تعهدات خود رسیده‌ایم که همچنان نیاز به کار بیشتری در این زمینه داریم.

انتهای پیام/س

صادرات 450 میلیون دلار تولیدات دانش بنیان استان کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار