محمود زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

مالچ پاشی تنها درصد کمی از پدیده گرد و خاک را کنترل می کند

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: مالچ پاشی در جنوب کشور تنها درصد کمی از پدیده گرد و غبار را کنترل می کند.

طرح مالچ پاشی تنها درصد کمی از پدیده گردو خاک را کنترل می کندجلال محمود زاده عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با آسیب های مالچ پاشی به خاک در جنوب کشور اظهار کرد:طرح مالچ پاشی در جنوب کشور ،یک طرح کوتاه مدتی برای جلوگیری و کنترل از ورود پدیده گرد و غبار است.

وی افزود:طرح مالچ پاشی در جنوب کشور تنها درصد کمی از پدیده گرد و غبار را کنترل می کند.

محمودزاده گفت: پدیده گرد و غبار که این روزها جنوب کشور درگیر آن هستند منشا آن تنها داخل کشور نبوده بلکه 80درصد این پدیده منشا خارجی داشته است.

وی در ادامه تاکید کرد: کشور عراق که مهمترین عامل پدیده گرد و غبار در کشور ایران است باید برای این معضل در کشور خود فکری کند چرا که بیشترین عوامل این پدیده در کشور عراق است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برخی کارشناسان محیط زیست عامل اصلی پدیده گرد و غبار این روزهای جنوب کشور را داخلی اعلام کردند که این از نظر من کاملا اشتباه است و یک نوع سرپوش گذاشتن بر روی این مساله است.

وی افزود: مسئولان کشور برای حل این معضل تاکنون موفق عمل نکردند.

محمود زاده بیان کرد: کشور عراق برای حل مشکلات زیست محیطی به ویژه پدیده گرد و غبار باید از خود شروع کند و یکی از راهکارهای کنترل این پدیده می تواند مالچ پاشی باشد اما تاثیر چندانی نخواهد داشت.

انتهای پیام/

 مالچ پاشی می تواند در حل معضل گرد و غبار تاثیر گذار باشد؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار