برگزاری جشنواره دا ویژه بانوان در شهر بنجار

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی سیستان و بلوچستان گفت: جشنواره بازی‌های بومی محلی دا در شهر بنجار برگزار شد.

محمدامیر براهویی رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی سیستان و بلوچستان درگفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: جشنواره بازی‌های بومی محلی دا ویژه بانوان در روستای کرباسک بخش مرکزی شهر بنجار در شمال این استان برگزار شد.

محمدامیر براهویی گفت: در این جشنواره مادران و دختران روستا با پخت و نمایش غذا‌های بومی محلی و سنتی از جمله چلبک، تجگی (سمنو)، بورک، گندم بریو، لندو، کشک زد زابلی و آماده کردن دوغ محلی، قورت (کشک سفید)، بریو کردن تخمه محلی و آرد کردن گندم به شیوه سنتی به رقابت پرداختند.


وی ادامه داد: زنان این روستا همچنین در رشته‌های طناب کشی، طناب زنی و کلاه چل چل به رقابت پرداختند.


رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به تنوع فرهنگی تا کنون ۱۳۰ بازی بومی محلی در این استان شناسایی شده به طوری که تنوع این رشته‌ها زمینه جذب بیش از ۶ هزار ورزشکار سازمان یافته را در این هیات فراهم کرده است.


براهویی بیان کرد: سیستان و بلوچستان یکی از استان‌های سرآمد در رشته بازی‌های بومی محلی است به گونه‌ای که پارسال موفق به کسب عنوان دوم کشوری شد.

انتهای پیام/گ

جشنواره دا در بنجار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار