نبود مرکز فرهنگی دفاع مقدس درکهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: چندین استان کشور فاقد مرکز فرهنگی دفاع مقدس هستند که استان ما یکی از این استان‌ها است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛  سرهنگ امیرعباس آسمند در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: جایگاه استان کهگیلویه و بویراحمد در دوران دفاع مقدس به دلیل حضور پررنگ زنان و مردانش جایگاه ممتازی بود اما متأسفانه ما نتوانسته‌ایم آنطور که شایسته است این نقش ار در المان‌های شهری و روستایی به نمایش بگذاریم.

وی با بیان اینکه در اکثر استان‌های کشور مراکز فرهنگی دفاع مقدس افتتاح و راه‌اندازی شده است، افزود: در دهه فجر امسال نیز 10 مرکز فرهنگی دفاع مقدس با محتوای فرهنگی فاخر توسط رئیس‌جمهور و رئیس‌ ستاد کل نیروهای مسلح افتتاح شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: چند استان در کشور فاقد مرکز فرهنگی دفاع مقدس هستند که استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از این استان‌ها است، این در حالی است که ما ادعا داریم نسبت به جمعیت بیشترین حضور را در هشت سال دفاع مقدس داشته‌ایم.

آسمند با بیان اینکه این استان بیش از 35 هزار رزمنده به جبهه‌ها نبرد حق علیه باطل اعزام و بیش از 1800 شهید به نظام و انقلاب تقدیم کرده است، عنوان کرد: هم‌اکنون نیز فرزندان این استان در شرق و غرب کشور برای دفاع از آرمان‌های انقلاب و نظام جانفشانی می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه باید آنچه رزمندگان ما در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل خلق کرده‌اند را بتوانیم به نسل‌های آینده انتقال دهیم تا روح حماسی در وجود آنها دمیده شود، گفت: بازسازی شرایط دفاع مقدس می‌تواند تاریخ دفاع مقدس را برای ما ملموس کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: حدود دو سال پیش 13 هزار متر مربع زمین در کنار پارک مهرورزی یاسوج برای احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان اختصاص داده شد اما به علت نبود ردیف اعتباری استانی تاکنون کار خاصی انجام نشده است.

آسمند گفت: از استاندار به عنوان رئیس شورای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان انتظار داریم دستور دهد که سازمان برنامه و بودجه ردیف اعتباری برای این موضوع قرار دهد تا ما نیز شاهد افتتاح مرکز فرهنگی دفاع مقدس در استان باشیم.

انتهای پیام/ش

 کهگیلویه و بویراحمد فاقد مرکز فرهنگی دفاع مقدس است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.