با رأی نمایندگان؛

۴ هزار میلیارد تومان برای تجهیز آزمایشگاه‌ و کارگاه‌های دانشگاه‌های کشور اختصاص یافت

نمایندگان مجلس با اختصاص ۴۰ هزار میلیارد ریال برای خرید تجهیزات و به روزرسانی آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های دانشگاه‌ها موافقت کردند.

۴ هزار میلیارد تومان برای تجهیز آزمایشگاه‌ و کارگاه‌های دانشگاه‌های کشور اختصاص یافتبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی عصر امروز (شنبه ۲۸، بهمن ماه) و در ادامه بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه ۹۷، با بند ه تبصره ۴ این لایحه موافقت کردند.

در بند هـ تبصره ۴ این لایحه آمده است؛ بانک‌های عامل مجازند در سال ۱۳۹۷ مبلغ چهل هزار میلیارد (۴۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تسهیلات از محل منابع در اختیار از جمله منابعی که با تصویب هیأت امنا صندوق توسعه ملی در آن بانک‌ها سپرده‌گذاری یا قرارداد عاملیت منعقد شده، برای خرید تجهیزات و به‌روزرسانی آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی و فناوری و دانشگاه آزاد اسلامی براساس فهرست مورد توافق وزارتخانه‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط و سازمان برنامه و بودجه کشور و با تصویب هیأت امنای آن‌ها پرداخت نمایند. تضمین این تسهیلات پس از تصویب هیأت امنا بر عهده مراکز فوق‌الذکر بوده و پس از تنفس دو ساله از محل درآمد اختصاصی آن‌ها و متناسب با میزان دریافتی و مبتنی بر زمانبندی مورد تفاهم با بانک‌ها بازپرداخت می‌شو، تسهیلاتی که از صندوق گرفته می‌شود به صورت ارزی خواهد بود.

تجهیزات آزمایشگاه‌های تحقیقاتی موضوع این بند فقط در مواردی که بنا به اعلام معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور و یا وزارتخانه تخصصی مربوطه مشابه داخلی ندارند، از شرکت خارجی تأمین می‌شود.

آیین‌نامه اجرایی این بند به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور و با همکاری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حداکثر دو ماه پس از ابلاغ این قانون به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار مجلس ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار