رحمانی فضلی‌ در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان:

آمادگی وزارت کشور برای سازماندهی فعالان فضای مجازی

وزیر کشور گفت: وزارت کشور آمادگی دارد تا فعالان فضای مجازی را در قالب NGO‌ها سازماندهی و حمایت کند.

فعالان عرصه فضای مجازی سازماندهی می‌شوند/ لایحه جامع انتخابات به زودی به صحن دولت می‌رودبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عصر امروز نشست فعالان فضای مجازی با عبد‌الرضا رحمانی فضلی‌ وزیر کشور برگزار شد.

 رحمانی فضلی‌ بعد از این نشست در جمع خبرنگاران درباره جزئیات این جلسه اظهار کرد: امروز نشستی با حضور بیش از 70 فعال عرصه فضای مجازی که در این حوزه مخاطبان زیادی دارند، داشتیم. 

وزیر کشور تصریح کرد: در این جلسه صحبت‌ها و گلایه‌های این افراد را شنیدیم، نقاط ضعف و قوت هم مطرح شد؛ همچنین وزارت کشور، ستاد مواد مخدر، سازمان امور هم نظرات خود را مطرح کردند. 

رحمانی فضلی‌ تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با همکاری متقابل قانون مناسبی برای این فعالیت تدوین و در مجلس تصویب کنیم. 

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه ممکن است تصویب قانون زمان بر باشد، در جلسه پیشنهاد شد که خود این فعالان با کمک وزارت خانه‌های ارشاد و کشور مصوبه‌ای برای بردن به دولت تدوین کنند. 

رحمانی فضلی‌ با اشاره به ضرورت متشکل شدن فعالان عرصه فضای مجازی، افزود: بنده از دوستان خواستم که متشکل شوند و به دلیل اینکه قانونی برای متشکل شدن ندارند ما اعلام آمادگی کردیم تا در قالب NGO‌ها این دوستان را متشکل و سازماندهی کنیم و مورد حمایت قرار دهیم.

 وی اظهار کرد: در این نشست اصل تغییرات، برخورد جدی و مدیریت شده با تغییرات، استفاده از این تکنولوژی، وجود آسیب‌ها، ضعف‌ها و قوت‌ها، ساماندهی این وضعیت و مقابله به آسیب‌ها به عنوان مسائل اصلی پذیرفته شد. 

وزیر کشور افزود: ما این مسائل را به عنوان محورهای همکاری‌مان‌ با عزیزان فعال در فضای مجازی قرار می‌دهیم و همچنین بنا شد معاونت اجتماعی و رئیس سازمان امور اجتماعی متولی برگزاری مستمر این قبیل جلسات شوند. 

وی با اشاره به ضرورت حمایت و کمک به فعالان فضای مجازی، اضافه کرد: امیدواریم با انجام اقداماتی بتوانیم از این تکنولوژی و ظرفیت‌های آن در جهت مناسب و موثر استفاده بیشتری داشته باشیم. 

وزیر کشور در ادامه در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان درباره لایحه جامعه انتخابات، گفت: وزارت کشور برای تدوین این لایحه اقدامات کارشناسی شده‌ زیادی انجام داد و با مرکز پژوهش‌های مجلس، گروه‌ها و احزاب سیاسی در این زمینه همکاری کردیم و نظرات آنان گرفتیم. 

رحمانی‌ فضلی‌ اضافه کرد: این لایحه در حال حاضر در کمیسیون دولت است و به نظرم یک جلسه دیگر برای بررسی این لایحه لازم است سپس به صحن دولت می‌رود.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار