معرفی نشدن ظرفیت‌های گردشگری بروجرد به کشور

معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت: ظرفیت‌های گردشگری بسیاری در بروجرد وجود دارد که به خوبی در کشور معرفی نشده اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ علی کورانی فر معاون استاندار لرستان اظهارکرد: تعطیلات نوروز فرصتی تکرار نشدنی برای معرفی ظرفیت‌های بروجرد است که باید با تمرکزبر روی این موضوع شهرستان رابه خوبی برای گردشگران معرفی کنیم.

وی با تاکید براینکه باید از ظرفیت رسانه‌ها برای جذب گردشگران نوروزی استفاده کنیم، افزود: باید با برنامه ریزی زمان ماندگاری مسافران نوروزی را در بروجرد افزایش دهیم و این شهررا به مقصد گردشگری تبدیل کنیم.

معاون استاندار لرستان بیان کرد: برای معرفی بروجرد به مسافران نوروزی باید از ورودی‌های شهر برنامه ریزی کنیم و با تعریف جاذبه‌های گردشگری برای مسافران میزان توقف آن‌ها دربروجرد را افزایش دهیم که برای تحقق این مهم همه دستگاه‌های اجرایی باید با هم همکاری کنند.

کورانی فر اضافه کرد: تاکنون بسته‌ای برای معرفی ظرفیت‌های بروجرد تهیه نشده است که باید این مهم نیز در دستور کار ستاد اجرایی تسهیل سفر‌های نوروزی و دستگاه‌های متولی قرار بگیرد.

وی ادامه داد: همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها در ایام تعطیلات نوروزی کشیک مستقر در ادارات داشته باشند.

فرماندار بروجرد گفت: نظارت مستمر بر قیمت، بهداشت رستوران‌ها و مکان‌های اقامتی ضروری است و میوه شب عید نیز باید به صورت عادلانه و با نظارت تا روز ۱۳ فروردین ماه ادامه داشته باشد.

کورانی فر افزود: فعالیت اورژانس، بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها در ایام تعطیلات نوروزی ضروری است.

وی تاکید کرد: اماکن تفریحی و گردشگری درشب باید از نورکافی و مناسب برخوردار باشند و فضای شهر باید متناسب با نوروز آراسته شود.

معاون عمرانی فرماندار بروجرد نیز در این نشست گفت: ستاد تسهیل سفر‌های نوروزی دارای یک کمیته ۱۰ گانه است که وظایف اصلی کمیته‌ها در جهت هرچه بهتر خدمات دهی به مسافران نوروزی طی بخشنامه‌ای دراختیار روسای کمیته‌های قرار داده شده است.

محمد کیانی بیان کرد: نظارت برارائه خدمات در اماکن تاریخی، خدماتی و تفریحی باید به صورت مستمر انجام شود.
وی اضافه کرد: کمیته‌ای به سرپرستی اداره محیط زیست شهرستان برای حفاظت از منابع طبیعی و محیطی تشکیل و اقدامات لازم باید انجام شود.

معاون عمرانی فرماندار بروجرد اظهارکرد: حفار‌های سطح شهر باید در ایام نوروز متوقف شوند.

شهردار بروجرد نیز گفت: شهرداری یکی از متوالیان اصلی خدمات شهری در نوروز است و در این راستا نیز ساماندهی ورودی‌های شهر آغاز شده و تا ۲۰ اسفند ماه انجام خواهد شد.

امیر جاوید پور بیان کرد: اماکن تفریحی و پارک‌ها با المان‌های زیبا که معرف فرهنگ و هنر بروجرد است اراسته می‌شوند.

وی تاکید کرد: بروجرد باید به مقصد گردشگران نوروزی تبدیل شود وامسال نیز برای اولین بار در این ایام جشن‌هایی را با همکاری هنرمندان در شب‌های نوروز برگزارخواهیم کرد.

شهردار بروجرد اظهارکرد: مکان‌هایی را در پارک‌ها و سالن‌های ورزشی برای اسکان موقت مسافران در بروجرد درنظر گرفته شده است.

رئیس شورای اسلامی شهربروجرد گفت: باید با توضیح بروشور اماکن تاریخی، تفریحی و مذهبی بروجرد را به گردشگران نوروزی معرفی کنیم.

محمد ابراهیم بیاتی افزود: در ایام نوروز باید نمایشگاه‌های صنایع دستی و فرهنگی در سطح شهر برپا شود تا مسافران را با تاریخ و تمدن بروجرد بیشتر آشنا شوند.

فرمانده پلیس راه بروجرد ادامه داد: برای خدمات دهی بهتر نیاز به هماهنگی بین دستگاه‌های امدادی است.

سرهنگ عبدالرحمن حقیقی افزود: رفع نقاط حادثه خیز در محور‌های ارتباطی بروجرد توسط راهداری ضروری است.

علی شاهرودی رئیس اداره صنعت و معدن و تجارت بروجرد گفت: امسال براساس مصوبه دولت هیچ گونه افزایش قیمت را نداریم و گشت‌های ویژه نوروز از هم اکنون فعال شده و به صورت ۲۴ ساعته با تلفن ۱۲۴ آماده دریافت شکایات مردم هستند.

مدیر آموزش و پرورش بروجرد گفت: درنوروز ۹۶ بیش از ۱۲ هزار گردشگر در مدارس بروجرد اسکان داده شدند.

شهاب روزبهانی بیان کرد: امسال نیز ۳۰ مدرسه در شهر برای اسکان گردشگران نوروزی در نظر گرفته شده که در گروه الف. و ب. ساماندهی می‌شوند.

رئیس هلال احمر بروجرد بیان کرد: در ایام نوروز سه پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در محور‌های ارتباطی به صورت شبانه روزی مستقر هستند.

محمد کرمی افزود: ۲ پایگاه راهنمایی مسافران نوروزی نیز در میدان زائران کربلا و میدان آیت الله بروجردی توسط هلال احمرشهرستان ایجاد خواهد شد.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای بروجرد گفت: تا قبل از شروع مسافرت‌های نوروزی همه محور‌های ارتباطی بروجرد از نظر خط کشی و نصب علائم راهنمایی و رانندگی و حذف نقاط حادثه خیز انجام خواهد شد.

بهزاد بهاروند افزود: امسال در ایام نوروز هیچ گونه افزایش قیمت بلیط شرکت‌های مسافربری را نداریم و درصورت وجود تخلف در این راستا مراتب به راهداری اطلاع رسانی شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی بروجرد گفت: در طول سال‌های گذشته سفر در ایام نوروز به بروجرد بیشتر شده است و براین اساس هم از نیمه دوم بهمن ماه نظارت بر اماکن تاریخی و گردشگری آغاز شده است.

حجت اله یارمحمدی افزود: برخی از اقامتگاه‌هایی که در مسیر مناطق گلدشت و ونایی بروجرد ایجاد شده فاقد مجوز هستند و باید برای جلوگیری از ایجاد مشکلات ساماندهی شوند.

وی اضافه کرد: اماکن تاریخی و مذهبی شهرستان آماده بازدید گردشگران نورزی هستند و پایگاه‌هایی نیز در این اماکن برای معرفی آثارتاریخی بروجرد در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/م

ظرفیت‌های گردشگری بروجرد به کشور معرفی نشده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار