برگزاری نمایشگاه بین‌المللی IT با محوریت استان فارس در کیش

نمایشگاه بین‌المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات با محوریت استان فارس با نمایش گذاشتن دستاورد‌های داخلی و خارجی در جزیره کیش برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ جواد مرادپور مجری برگزاری این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه از سوم تا ششم اردیبهشت ۹۷ ما در فضایی به وسعت ۲۱ هزار متر مربع در نمایشگاه بین‌المللی کیش برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام برای حضور در این نمایشگاه از ۲۳ بهمن‌ماه سال جاری آغاز شده و تا دهم فروردین‌ماه ۹۷ ادامه دارد، افزود: این نمایشگاه به مدت چهار روز از سوم تا ششم اردیبهشت‌ماه برگزار که در پی آن حضور چند کشور خارجی از جمله هند، مالزی در کنار شرکت‌های داخلی سراسر کشور، قطعی شده است.

مرادپور بیان کرد: در حال حاضر مکاتبات لازم با سازمان‌های مختلف در حوزه IT از جمله پارک علم و فناوری شیراز، نظام صنفی استان فارس و سایر دستگاه‌های متولی در مورد برگزاری نمایشگاه کیتکس انجام‌شده و برای تشویق حضور نخبگان در این رویداد بین‌المللی نیز ارائه تخفیف و یارانه به حاضران در نمایشگاه مدنظر است.

مدیرعامل شرکت فروغ افکار با بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات با عنوان کیتکس برگزار می‌شود، اظهار کرد: از محور‌های این نمایشگاه در سه حوزه شهر هوشمند، اینترنت هوشمند و هنر‌های رسانه‌ای است.

وی به برنامه‌های جانبی این نمایشگاه اشاره و از مهم‌ترین آن را برگزاری مسابقات برای شرکت‌های دانش بنیان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، نشست‌های علمی، راه اندازی فن بازار و عرضه سهام شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات و همچنین کارگاه‌های آموزشی عنوان کرد.

مرادپور از دیگر اهداف برگزاری نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات را ایجاد پاویونی بین‌المللی برای تکمیل زنجیره علم و فناوری، تجاری‌سازی و تولید ثروت دانست و افزود: حضور مراکز علمی معتبر و شناخته‌شده در این نمایشگاه می‌تواند شرکت‌های فعال کشور را برای دست‌یابی به این زنجیره حرکت دهد که منافع آن نیز همچون ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی برای همگان است.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه یک ماراتن کارآفرینی است، تصریح کرد: یکی از بستر‌های کارآفرینی مباحث تولید اپلیکیشن و انیمیشن است و نمایشگاه کیتکس فضایی را فراهم می‌کند تا شرکت‌ها و افراد فعال و تولیدات جدید این حوزه به بازار‌های جهانی معرفی شده و عرصه برای کارآفرینی مهیا شود.

مرادپور گفت: پیش‌بینی ما این است، برگزاری این نمایشگاه تحولی اساسی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات برای شیراز، کیش و جنوب کشور دارد و از تمام شرکت‌های فعال در حوزه IT برای حضور و مشارکت در برگزاری نمایشگاه دعوت می‌شود.

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این نشست برگزاری سالیانه یک رویداد در بخش IT را از اهداف و برنامه‌های مهم این سازمان دانست و اظهار داشت: نمایشگاه کیتکس متناسب با نیاز‌های منطقه آزاد کیش برنامه‌ریزی‌شده و مجری آن استان فارس است.

سوداگران افزود: با برگزاری این نمایشگاه شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات می‌توانند با دستاورد‌ها و توانمندی‌های یکدیگر آشنا شده و با برگزاری نشست‌ها علمی و رویداد‌های مختلف تعامل در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات صورت پذیرد.

امیر سوداگران با اشاره به اینکه هوشمندسازی کیش در بخش‌های مختلف در برنامه قرار دارد افزود: نمایشگاه کیتکس نیز در همین راستا برگزار و برای رسیدن به شهر خلاق و هوشمند با استفاده از هنر‌های رسانه‌ای برگزار می‌شود.

سوداگران همچنین شیراز را شهری مهم در عرصه فعالیت‌های الکترونیکی معرفی کرد و افزود: در حال حاضر بسیاری از سرویس‌های الکترونیکی جنوب کشور متعلق به شرکت‌های شیرازی است و زمینه علاقمندی برای انتقال این فعالیت‌ها از شیراز به کیش مهیا است.

وی معافیت ۲۰ ساله مالیاتی برای شرکت‌های بازرگانی فعال در کیش را از جمله مزیت‌های کار اقتصادی در این منطقه عنوان کرد و افزود: جزیره کیش برای فعالیت اقتصادی جذابیت‌ها و ظرفیت‌های بسیاری دارد، ضمن اینکه رقابت نیز در این عرصه شدید است.

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد کیش گفت: در راستای ایجاد بستر‌های هوشمند سازی جزیره کیش تقویت فیبرنوری با وسعت ۶۵ کیلومتر طی یک سال آینده و گسترش دامنه فعالیت‌های (تل کیش) اپراتور تلفن همراه کیش و استفاده از این پتانسیل و افزایش مناطق تحت پوشش اینترنت وای فای رایگان در مراکز تجاری و مسکونی از برنامه‌هایی است که در حال پیگیری آن هستیم.
انتهای پیام/ر

 نمایشگاه بین‌المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات با محوریت استان فارس در کیش برگزار می شود

برچسب ها: صنعت ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار