متناسب نبودن میزان کشفیات کالای قاچاق با امکانات امین اموال /تهران مقصد 58 درصد کالا‌های قاچاق

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران گفت:شرایط نگهداری کالا‌های مکشوفه قاچاق متناسب با میزان کشفیات نیست.

متناسب نبودن میزان کشفیات کالای قاچاق با امکانات امین اموال /تهران مقصد 58 درصد کالا‌های قاچاقبه گزارش حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پور احمد نژاد دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران امروز در حاشیه نهمین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران که با حضور استاندار تهران در سازمان اموال تملیکی استان تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه کالا‌های قاچاق در رابط نامساعدی نگهداری می شود، اظهار کرد: حجم تلاش دانشگاه‌های کاشف مناسب با امکانات امین اموال نیست.

وی با بیان اینکه فقط در حوزه انتظامی امسال 141 میلیارد تومان کلای قاچاق کشف و ضبط شده است افزود: از سال 95 فروش کالا‌های قاچاق ممنوع شد و دپوی آنها از یک طرف و ضبط کالا‌های مظنون به قاچاق باعث شده است تا مقادیر زیادی از انواع کالا‌ها در اداره اموال تملیکی تجمیع پیدا کند و در شرایط غیر استاندادری نگهداری شود.

وی با بیان اینکه از لحاظ اخلاقی اداره اموال تملیکی باید سلامت نگهداری کالا‌های مکشوفه را تضمین کند،گفت: اما به لحاظ قانونی به فرض قاچاق بودن کالا‌ها این تعهد وجود ندارد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران گفت: مقصد بیش از 58 درصد کالا‌های قاچاق تهران است و به لحاظ وسعت بازار تهران و جذابیت‌های آن مقصد بیش از نیمی از کالا‌های قاچاق است و در واقع تهران مرکز توزیع این کالا‌ها در کشور شده است.

پور احمد نژاد با بیان اینکه حجم کالای قاچاق به استان تهران را در 10 ماهه گذشته دو هزار و  675 پرونده است، بیان کرد: این میزان در مقایسه بامدت مشابه سال گذشته کاهش 38 درصدی دارد، اما به لحاظ ارزش ریالی کشفیات امسال 173 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص کاهش ورود قاچاق کالا به کشور و تهران گفت: در این خصوص توافقاتی را با اتحادیه‌های مشاغل و صنوف مختلف داشته ایم تا از ورود و توزیع کالا‌های قاچاق جلوگیری کنند.

 پوراحمد نژاد در پاسخ به سئوالی در خصوص امحای خودرو‌های لوکس قاچاق گفت: امحا و تخریب این خودرو‌ها نیازمند مجوز قانونی و صدور احکام قضایی است که این امر هنوز صورت نگرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار