خرم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

افزایش ۱۵۰ درصدی قیمت مسکن در ۱۰ سال گذشته/ نقدینگی کشور به ۱۴۵۰ ترلیون تومان رسیده است

رئیس انبوه سازان مسکن استان تهران گفت: دولت باید سیاست‌های انقباضی خود را به سیاست‌های انبساطی تغییر دهد تا قدرت خرید در بین مردم افزایش یابد.

افزایش ۱۵۰ درصدی قیمت مسکن در ۱۰ سال گذشته/ نقدینگی کشو ر. به ۱۴۵۰ ترلیون تومان رسیده استاحمد خرم رئیس انبوه سازان مسکن استان تهران در گفتگو با خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه اگر سیاست‌های انقباضی دولت در چهار سال گذشته به سیاست‌های انبساطی تبدیل شود، بازار مسکن رونق می‌گیرد، اظهار کرد: کاهش ارزش پول در اقتصاد و افزایش نقدینگی در کشور، سبب کاهش قدرت خرید نسبت به  ۱۰ سال گذشته شده است.

وی در ادامه افزود: طی ۱۰ سال گذشته میزان حقوق ۳۰ درصد افزایش یافته، اما قیمت ملک ۱.۵ برابر معادل ۱۵۰ درصد گران‌تر شده است.

وزیر سابق مسکن وشهرسازی، تأکید کرد: در این شرایط یک فرد به راحتی نمی‌تواند با حقوق و درآمد خود یک واحد ۵۰ متری را خریداری کند و هم اکنون توان خرید و تقاضا در اقشار متوسط جامعه به شدت کاهش یافته است.

خرم با بیان اینکه سیاست‌های انقباضی باعث تشدید رکود در کشور شده است، افزود: آمار‌هایی که برای افزایش معاملات مسکن یا صدور پروانه از جمله ۶ درصد یا ۱.۵درصد اعلام می‌کنند واقعی نیست و وضعیت مسکن را تکان نمی‌دهد.

وی اظهار کرد: در ۱۴ سال گذشته انباشت تقاضا وجود داشته و کاهش قدرت خرید در بین اقشار متوسط جامعه باعث کاهش تولید مسکن شده است.

رئیس انجمن‌انبوه سازان مسکن استان تهران با بیان اینکه دولت برای نوسازی بافت‌های فرسوده برنامه‌هایی دارد، گفت: هنوز برنامه دقیقی برای نوسازی ارائه نشده و باید منتظر این برنامه باشیم.

خرم با بیان اینکه ۱۴۵۰ ترلیون تومان نقدینگی در جامعه وجود دارد، افزود: باید بتوانیم این نقدینگی را تکان دهیم و وارد چرخه اقتصاد کنیم.

وزیر مسکن و شهرسازی سابق گفت: نقدینگی در اقتصاد باید ۱۰ بار در سال بچرخد، ولی تنها ۳ بار وارد اقتصاد می‌شود و این برای بازار مسکن‌ مشکل ایجا کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۰۲ اسفند ۱۳۹۶
400درصد افزایش داشته نه 150درصد
آخرین اخبار