شهریاری؛

شهرک سنگ در آذربایجان غربی ایجاد می‌شود

استاندار اذربایجان غربی از ایجاد شهرک سنگ در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی در نخستین جلسه شورای معادن استان که در محل استانداری ترتیب یافت، با اشاره به اینکه استان آذربایجان غربی از نظر معادن چهارمین استان کشور محسوب می‌شود، گفت:با توجه به گستردگی معادن در استان و همچنین وجود مواد معدنی مختلف در مناطق مختلف استان ضروری است نسبت به شناسایی ظرفیت‌های معدنی استان اقدام شده و شهرک سنگ برای بهره گیری از ظرفیت‌های معادن استان و افزایش ارزش افزوده مواد معدنی در مرکز استان ایجاد شود.

وی ادامه داد: متاسفانه از ظرفیت معادن استان به نحو شایسته استفاده نشده و سرمایه گذاری قابل ملاحظه‌ای در این معادن صورت نگرفته شده است.

وی با تاکید بر ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال در معادن استان، ادامه داد: ظرفیت‌های معادن استان برای ایجاد فرصت‌های اشتغال مناسب است و ما از سرمایه گذارانی که صلاحیت مالی و فنی برای بهره برداری از معادن را داشته باشند حمایت می‌کنیم.

وی همچنین خواستار حضور شرکت‌های بزرگ فعال در حوزه سرمایه گذاری معدن کشور در استان برای سرمایه گذاری در معادن استراتژیک استان شد.

در این جلسه همچنین مدیر کل صنعت معدن و تجارت آذربایجان غری گزارشی از آخرین وضعیت معادن استان ارائه کرد.

انتهای پیام/ن.م

آذربایجان غربی از نظر معادن چهارمین استان کشور محسوب می‌شود

برچسب ها: معدن ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.